خطبه 1394/2/11

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/2/11

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خلاصه خطبه اول:

 

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند.

  ابوشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند: متقین به دوستی هم افتخار خواهند کرد و دوستان دنیوی با معیارهای دنیوی از هم دوری خواهند داشت، لذا شناخت راه خدا و سبک اسلامی و سیره نبوی را در این میان بسیار مهم دانستند.

 ایشان در افزودند: قلب های صاف و صادق می توانند تحت تاثیر تربیتی قرآن کریم قرار بگیرند، زیرا قرآن کریم معارفی تربیتی برای انسان دارد.

 آیت الله معلمی با اشاره  ماه رجب در خصوص فضایل ماه رجب فرمودند: ماه رجب ماه خداست و ماهی است که رحمت الهی در آن ریزش دارد، ماه بخشش و مغفرت و آمرزش است.

 ایشان در این خصوص ادامه دادند: ماه رجب آماده شدن برای ورود به مهمانی خداوندسبحان و ماه مبارک رمضان است.

 خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند:تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد..

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 وَالْعَصْرِ ﴿١

 إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خطبه دوم

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌ ی دوم این هفته نماز جمعه قائم‌شهر با اشاره به حرام بودن جنگ و خونریزی در ماه رجب، اظهار کردند: آیا این خاندان پلید سعودی که مدعی خادم‌الحرمین هستند، نمی‌فهمند یا نمی‌خواهند بفمند، ما که فارسی‌زبان هستیم، قرآن را می‎فهمیم، آنها که عرب‌زبانند قرآن را نمی‌فهمند.

ایشان با اشاره به جایگاه عظیم ولایت، افزود: آنگونه‌ای که از اول انقلاب تاکنون، ملت با امام و انقلاب همراهی کردند اما با دولتمردان ما مثل مردم همراه نبودند، اگر همراهی می‌کردند، شرایط ما در بعد اقتصادی و معیشتی باید بهتر از این می‌شد.

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری به پیشرفت‌های ایران در صنایع نظامی و هسته‎ای اشاره کردند و یادآور شدند: چون این صنایع بیشتر تحت مدیر و فرمان رهبری انجام می‎شد، شاهد پیشرفت و موفقیت بودیم ولی مابقی صنایع، به‌علت تغییر دولت‌ها و نبود سیاست تثبیتی و همچنین چشم دوختن به خارج از کشور، شاهد پیشرفت نبودیم.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به لزوم خدمتگزاری دولتمردان، بیان کردند: برای ملت خدمتگزاران باید درست خدمت کنند و فرقی نمی‌کند این خدمتگزار اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب یا از جریان دیگر؛ در درون نظام با هر گرایش سیاسی دولتمردان اگر خدمت بکنند، عزیز هستند.

آیت الله معلمی به سخنان برخی از منتقدان که در دولت قبل مسئولیتی نداشتند ولی می‌گفتند مشکل ما قطعنامه نیست بلکه بیشتر مشکل ما، مشکل مدیریت است، اشاره و تصریح کردند: حال که خودشان عهده‌دار مسئولیت شدند، راه حل مشکلات اقتصادی را حواله می‌دهند به قطعنامه.

ایشان ضمن گرامیداشت 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات انسان مظلومیت برخی از شهدا را احساس می‌کند، از جمله شهید مطهری.

عضو خبرگان رهبری درباره فرزند این استاد شهید، افزود: گاهی فرزند شخصیت‌های بزرگ، آدم‌های نامناسبی می‌شوند البته توقع این بود که علی مطهری از خواب غفلت بیدار شود ولی گاهی حرف‎هایی نامربوطی می‌زند.

امام جمعه قائم‌شهر اضافه کردند: علی مطهری اخیراً در اجتماعی حرفی زده که من را خیلی آزرده کرد و آن اینکه گفت: اگر پدرم الان زنده بود در حصر بود، این حرفش شبیه این هست که او از غیب حرف می‌زند، چه زشت و تلخ است این حرف‌ها.

آیت الله معلمی خطاب به علی مطهری گفت: تو از افکار و اندیشه‌های پدرت فاصله گرفتی، البته تا جایی که بزرگ‌زاده‌ها حرمت بزرگی را حفظ کنند، همه ما وظیفه داریم مضاعف احترام بگذاریم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

   وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

  إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

  إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

دیدگاهتان را بنویسید