خطبه 1394/2/25

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/2/25

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت سوره مبارکه العادیات، تفسیری از جند آیات این سوره مبارکه داشتند.

ایشان با توجه به پایان ماه رجب این روزها را پر برکت دانستند و توصیه به بهره گرفتن از این ایام داشتند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند:تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

آیت الله معلمی در خصوص بعثت پیامبر سخنانی بیان نمودند و خاطرنشان کردند: قرآن معجزه پیامبر اسلام (صل علیه و آله) هست و تنها کتاب الهی می باشد که دستخوش تغییر نشده است.

 

 

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و محفوظ ماندن از گناه را از خداوند متعال درخواست کردند.

ایشان با اشاره به روز جهانی خانواده و بیان ضعف و بنیان خانواده در غرب، خاطر نشان کردند: اسلام عزیز نگاهی جدی به بنیان خانواده دارد و برای تشکیل خانواده دستور فرمودند و برای شکل گیری آن راهکار داده است.

آیت الله معلمی با بیان حدیثی از حضرت امام صادق (علیه السلام) در خصوص اهمیت خانواده فرمودند: بنده مومن، برای خانواده علم و ادب و عمل صالح به ارث می گذارد تا آنان را خوشبخت نماید.

خطیب جمعه قائمشهر در ادامه همین موضوع با تکیه بر سخنان ولی امرمسلمین امام خامنه ای فرمودند: پرداختن به مسئله خانواده بخصوص شخصیت نهادن و تکریم به زن در خانواده  یکی از مسائل اصلی انسانی و هم اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب پدر بزرگوار امیرالمومنین (علیه السلام) بیاناتی داشتند.

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحولات و اتفاقات منطقه داعش را غده ی سرطانی و اسرائیل دوم دانستند و متذکر شدند: الآن در بخش عمده ای از ممالک اسلامی مردم گرفتارند.

ایشان در خصوص اعزام کشتی امدار رسانی جمهوری اسلامی ایران به یمن فرمودند: علیرغم فشارها به فضل الهی این کشتی برای کمک رسانی عازم شد و خداکند رعب و وحشت به دل دشمن بیفتد و تعرض به کشتی جمهوری اسلامی ایران نکند که اگر تعرض نماید قطعا با اراده جدی نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجهه خواهند شد.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

  وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید