اجرای طرح مهر تندرستی با حضور حضرت ایت الله معلمی

 

 

طرح مهر تندرستی در مازندران به صورت پایلوت عصر امروز در شهرستان قائمشهر با حضور حضرت آیت‌الله علی معلمی، امام جمعه قائم شهر ونماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.طرح مهر تندرستی زیر نظر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار می‌شود و این طرح مربوط به موقوفاتی است که نیات آن در زمینه دارو و درمان بیماران ثبت شده است.

 

این طرح در بیمارستان‌های رازی و ولی‌عصر(عج) قائمشهر همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد که به واسطه موقوفه مرحوم کنی به هر بیمار مبالغی برای کمک هزینه درمان و بیمارستان پرداخت شده است.

آیت‌الله  معلمی امام جمعه قائمشهر در حاشیه برگزاری طرح مهر تندرستی در جمع خبرنگاران با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق (ع)، فرمودند: واقفان خیراندیش نیت خیری و دوراندیشی در وقف اموال خود داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بحث دارو و درمان بیماران نیازمند را امر بسیار مقدسی برشمرد و متذکر شد: در آموزه‌های دینی ما آمده است که امامان معصوم از محل نذورات برای بیماران و نیازمندان هزینه می‌کردند.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه واقفان خیراندیش چشمه جوشانی را در جامعه باقی گذاشتند، افزودند: در سازمان اوقاف توجه خوبی برای اعمال نظر واقف و سوق دادن موقوفات به نیازهای روز جامعه صورت گرفته است.

ایشان با اشاره به اینکه از گذشته موقوفاتی برای دارو و درمان بیماران نیازمند در شهرستان قائمشهر وجود دارد، اضافه کرد: آن‌هایی که اموال موقوفه در اختیار دارند باید بدانند که امانتدار واقفان خیراندیش هستند.

امام جمعه قائمشهر تصریح فرمودند: آن‌هایی که اموال موقوفه در اختیار دارند اگر عواید موقوفه را پرداخت نکنند، مدیون واقف و نیازمندانی هستند که از محل عواید موقوفه قرار بود به آن‌ها برسد هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر  با بیان اینکه خوردن مال‌های حرام و حلال در سبک زندگی افراد تأثیرگذار است، تأکید فرمودند: همه خانواده‌ها و متصرفان موقوفات باید به این امر توجه ویژه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید