خطبه 29/فروردین/1393

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

خطبه هاي نمـاز جمعه در مورخه 1393/1/29

توسط حضرت آيـت الله معلمي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر

 

خطبه اول:

امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر در آغاز خطبه اول فرمودند:

امیدواریم خدای رحمان همه ی ما را در مسیر عمل درست در مسیر عبودیت و بندگی و در مسیر تقرب به خودش موفق بدارد.

خطیب جمعه قائمشهر با اشاره به خطبه هفته قبل ادامه دادند:

نور و ظلمت و تاثیر آن بر زندگی بشر هم در ابعاد مادی و هم معنوی تاثیر گذار است . خدای رحمان به شب سوگند یاد می کند «وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى ﴿۱﴾» قسم به شب می پوشاند و تاریک می کند فضا را،«وَالنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى ﴿۲﴾» قسم به روز که نمایان می سازد همه چیز را . درون و باطن انسان گاهی تاریک می شود و گاهی درون انسان روشن می شود و اگر خدای نکرده انسان از آیات الهی و از کلمات اولیای خدا فاصله داشته باشد ، دل تاریک می شود و در اثر تاریکی شیطان لانه می کند.

حضرت آیت الله معلمی افزودند: کار انسان گونا گون و مختلف می باشد و مسیر انسان بسیار لغزتده  خطرناک می باشد , ممکن است انسان وجودش نورانی بشود و ممکن است انسان وجودش ظلمانی و تاریک بشود . نورانیت انسان در درجه اول به آشنایی با آیات الهی و آشنایی با دستورات خداوندی و در درجه بعد پایبندی عمل به دستورات خدا، وجود انسان و زندگی انسان را نورانی می سازد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾

اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾

لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾

وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

 

خطبه دوم:

امام جمعه محترم در آغاز خطبه دوم فرمودند:مجددا خودم و همه شما برادران و خواهران را به تقوای الهی به پرهیز از گناه و انجام واجبات تاکید و توصیه دارم امیدوارم خدای رحمان همه ی ما را در مسیر عبودیت یاری بفرماید.

ایشان با نقل سخنی از مقام معظم رهبری ادامه دادند: ما بدون این که کسی را تهدید بکنیم ، استحکام و اقتدار نیرو های مسلح را مهم ترین عامل در راه حفظ امنیت ملت ایران و جمهوری اسلامی می دانیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد ازپیروزی انقلاب جریانی به نام نفاق شروع شده بود که می گفتند ما نیازی به ارتش رژیم شاه نداریم.  اما امام فرمود : نه خیر این ارتش باید باز سازی بشود درست است سران ارتش گریختند و فراری شدند اما بدنه ی ارتش مال این ملت است و باید بازسازی بشود . دیگران خواسته و یا نا خواسته همان خطی را که استکبار می داد را می پیمودند ، و الحمدالله با هشیاری امام هم ارتش نگهداری و باز سازی شد و هم در 2 اردیبهشت سپاه تاسیس شد، این نهاد نو پا به فضل الهی امروز چنان رشد کرد که دوش به دوش ارتش برای دفاع از تمامیت عرضی کشور ایستاده است.

حضرت آیت الله معلمی در بخش پایانی سخنان خویش فرمودند: امتیاز نیروهای مسلح ما به داشتن جمعیت کثیر نیست بلکه بالا تر از این ها داشتن ایمان ، توکل ، روحیه ی ایثارو مقاومت می باشد . این روحیه است که استکبار را از برخورد نظامی با جمهوری اسلامی ایران باز داشته است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید