مراسم نماز جمعه 30 تیر ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، و تجمع مردمی ، در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم + تصاویر

مراسم نماز جمعه 30 تیر ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با نوحه خوانی جناب آقای فضل الله روحانی زاده و اجرای جناب آقای محمد آرام آغاز ، و پس از دکلمه دانش آموزی خانم ها یوسفی و عابدی با موضوع عفاف و حجاب ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای بابکی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه موقت شهرستان قائم شهر ایراد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در آغاز خطبه ی اول با قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان«عج» و دعوت مستمعین به تقوای الهی ، ضمن تسلیت و تعزیت بمناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام حسینی فرمودند: قطعاً این عشق و محبت شما نسبت به اباعبدالله نشانه ایمان شماست چنانکه رسول مکرم اسلام صلی الله فرمودند برای حسین علیه السلام در دل انسان‌های مومن حرارت و آتش عشقیست که هرگز این آتش عشق حسینی سرد نخواهد شد این نشانه ایمان انسان‌ها است . این ثروت و سرمایه معنوی همه ماهاست که به این ثروت و سرمایه افتخار می‌کنیم. و حاضر هم نیستیم که با هیچ چیز در دنیا این ثروت را عوض کنیم و حتی اگر همه دنیا را به شما بدهند و بگویند شما دست از حسین فاطمه بردار قطعاً این کار را نخواهید کرد چرا که این ثروت بیش از تمام دنیا ارزش دارد . اما ثروت‌های معنوی مثل ثروت‌های مادی همیشه در معرض خطر هستند دزدان معنوی مثل دزدهای سرمایه‌های مادی همیشه در کمین هستند که با طراحی کردن و نقشه کشیدن و کمین کردن و با برنامه و تدبیر شیطان و شیاطین می‌خواهند این محبت و این عشق به امام حسین و این ثروت معنوی را از ما و جوانان ما بگیرند که باید مراقبت حفاظت صورت بگیرد .

دکتر حسینی افزودند: شیاطین کوچک و بزرگ تلاش می‌کنند که نور اهل بیت را در دل ما خاموش کنند با برنامه‌هایی مثل ایجاد غفلت و تقدس زدایی و تخریب چهره‌های واقعی و تحریف واقعیت‌ها و یا منع کردن از عزاداری‌ها. در طول تاریخ برای اینکه این محبت را از شیعیان بگیرند نقشه‌ها و برنامه‌های زیادی را پیاده کردند. گاهی زیارت امام حسین را ممنوع کرده بودند اما موفق نشدند به ویژه در دوران متوکل عباسی و در دوران پهلوی هم روز به روز موانعی را ایجاد می‌کردند برای روضه‌خوانی‌ها و عزاداری‌ها. اما موفق نشدند و امروز هم شبکه‌های مختلف اجتماعی که بیشتر در اختیار شیاطین هست با واره و فیلم و نقشه‌ها و طراحی‌ها و هزینه‌های گزاف میخواهند جوان‌ها و نوجوان‌ها را از بهره‌گیری از این ثروت معنوی غافل کنند . در مقابل برای امنیت و حفظ و نگهداری این ثروت معنوی تاکیداتی از سوی اهل بیت عصمت و طهارت موجود است که برای مثال امر به زیارت شده است در کتب معنوی معتبر . زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام .

ایشان در ادامه فرمودند: نماز اول وقت مشکل گشای تمامی مشکلات است و تاکید علما و بزرگان و اهل بیت عصمت و طهارت به تقویت رابطه انسان مومن با نماز ارتباط با خداست . لذا ما باید در کنار این عزاداری‌ها با زبان نرم و خوش به نوجوان‌ها و جوان‌ها که فراموش نکنند اباعبدالله الحسین برای اصل اقامه نماز راهی کربلا شده بودند ،  و همچنین ثروت و سرمایه دیگری که این روزها بیشتر در معرض خطر هست که هم مهاجمین تاکید دارند که آن را بردارند و مدافعینش تاکید و تلاش به حفظ آن دارند ثروت معنوی حجاب و عفاف است که شما می‌بینید که چقدر برنامه‌ریزی می‌کنند و طراحی می‌کنند که بیایند این عفاف و حجاب را از جامعه اسلامی بردارند . آیا این کار جز از ناحیه شیطان میتواند باشد؟ . مخصوص شیاطین جن و انس. عفاف و حجاب نشانه ایمان و حیا و پاکی و طهارت است . برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه باید چه کرد مهمترین کار اصل امر به معروف و نهی از منکر است . اولاً اولین آمر به معروف و ناهی از منکر، خدای سبحان است که به پیامبرش فرمود یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن. یعنی خداوند است که به پیامبرش می‌فرماید که به همسران و دختران و بانوان مومنین و بانوان مومن بگو که رعایت حجاب داشته باشند و خود را از نگاه نامحرمان بپوشانند با مقنعه‌های بلند. و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر کردن البته که مهربانی و رحمت است و آن از جانب خدا است و هر کسی که آمر به معروف و ناهی از منکر است، در واقع نماینده خدا است مشروط به اینکه از روی دلسوزی و مهربانی امر به معروف و نهی از منکر کند .
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان خطبه اول به روضه خوانی مصائب اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداختند.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله و ، دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، فرمودند: امر به معروف از لحاظ عمومی وظیفه مردم است اما وظیفه مسئولین از لحاظ امنیتی و فرهنگی و ایجاد بستر برای عفاف و حجاب و سایر امور این چنینی مورد اهمیت است . و ما می‌بینیم که در این عرصه واقعاً کوتاهی‌های زیادی اتفاق افتاده است . البته که امروز ها به دستور مقام معظم رهبری قرارگاهی برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است و وزیر کشور به عنوان فرمانده این قرارگاه معرفی شده‌اند . ۱۴ کارگروه زیر مجموعه این قرارگاه هستند که امید است انشالله شاهد باشیم که کارهای مثبت اتفاق بیفته و نماینده ایشان در استان استاندار بسیجی استان مازندران گزارشات جامعی را ارائه بدهند که چه اتفاقاتی مثبت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر اتفاق می‌افتد . البته که مردم باید نتیجه کار را در خیابان‌ها ببینند  که تا به حال این نتیجه خیلی محسوس نیست و نمی‌شود به بهانه اینکه هنوز طرح عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی مصوب نشده است منتظر ماند چرا که ما قانون کم نداریم و در راس آن هم قانون اسلام و قرآن . قوانین کلی هم در جمهوری اسلامی وجود دارد و در قانون اساسی هست مطابق دین مبین اسلام . مجلس شورای اسلامی هم می‌خواهد راهکارهای اجرایی و آیین نامه‌های جدیدی را شکل بدهد که بهتر بشود این قوانین بالادستی را عملیاتی کرد . پس نباید کار تعطیل بشود و ما منتظر بمانیم  که مجلسی‌ها تصویب کنند . البته که نماینده‌های شهرستان و سایر نماینده‌ها هم باید تعجیل داشته باشند چرا که بعضی چیزها از اولویت برخوردار است . چرا که نباید کار رها بشود و همانگونه که مردم پای کار هستند حوزه های  علمیه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم مسئول هستند . البته می‌دانید که ستاد امر به معروف و نهی از منکر عهده‌دار کار اجرایی نیست و صرفاً کار نظارت و آموزش و تبیین مبانی آموزش و حجاب را عهده دار است مثل صدا و سیما که البته در صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی ورسانه های داخلی متاسفانه کم کاری را شاهد هستیم که آنگونه که لازم است و باید توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر و موضوع عفاف و حجاب بشود اتفاق نیفتاده است و اقلش این است که ما نتیجه را در خیابان‌ها نمی‌بینیم.

ایشان با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ۵ مرداد ماه که هفته آینده پیش رو است فرمودند: اقامه مراسم نماز جمعه هفته بعد به این مناسبت و مناسبت عاشورای حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر برقرار خواهد بود .

حجت السلام والمسلمین حسینی فرمودند : نکته پایانی عرائض من ، محکومیت جسارت و هتک حرمتی است که به ساحت مقدس قرآن در سوئد اسرائیلی شده است که بار دوم است که این مرتد ملعون این کار را انجام داده است . قبلاً این کار را انجام داد و توجهی نشد و خیلی از کشورهای اسلامی برخورد جدی نکردند و دو مرتبه این شخص در سوئد مجدداً به قرآن جسارت کرده است که ما از مسئولین و از وزیر امور خارجه جداً می‌خواهیم که برخورد جدی‌تری داشته باشند و تذکر صرف کافی نیست و درخواست ملت مسلمان ایران این است که لااقل برای مدتی روابط سیاسی خود را با کشور سوئد قطع کنند انشاالله. در پایان مراسم نماز جمعه در تجمع شما مومنین نمازگزار ، این اقدام قبیح و غیر قابل بخشش را محکوم خواهیم کرد.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای بابکی اقامه و پس از اقامه نماز عصر ، از دانش آموزان ، خانم ها یوسفی و عابدی با اهدای لوح تقدیر توسط حجت الاسلام والمسلمین حسینی تجلیل شد.

لازم به ذکر است در انتهای مراسم نمازجمعه ، تجمع مردمی مومنین نمازگزار ، در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، برگزار شد.