مراسمات سوگواری مصیبت اباعبدالله الحسین«ع» ، با حضور آیت الله معلمی و مسئولین شهری ، در ادارات ، مراکز و مساجد استان مازندران و شهرستان قائم شهر برگزار شد+تصاویر

مراسمات سوگواری مصیبت اباعبدالله الحسین«ع» ، با حضور آیت الله معلمی و مسئولین شهری ، در ادارات ، مراکز و مساجد استان مازندران و شهرستان قائم شهر برگزار شد.

آیت الله معلمی در این مراسمات ، ضمن بیان مصائب آل الله فرمودند: در قضیه عاشورای اباعبدالله ، همه ی مصائب را سالار شهیدان اباعبدالله الحسین «ع» از پیش میدانست. پس چرا رفت؟ ببینید ، هرکه کار خدایی بکند نزد خدا عزت پیدا میکند . مقاومت اباعبدالله خواست خدا بود ؛ مقابله با ظلم و مقابله با ظالم و ستمگر و زیر بار ذلت نرفتن و دست بیعت با ظالم ندادن . ببینید ، ما در همین انقلاب در بخش هایی آسیب دیدیم . اگر تحلیل درست بشود ، به این نتیجه میرسیم که آنجاهایی آسیب دیدیم که در برابر دشمن کوتاه آمدیم از مواضع خودمان . به هر اندازه و نسبت از مواضع خود کوتاه آمدیم ، به همان نسبت هم آسیب دیدیم . وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة نه فقط شعار ماندگار سپاه پاسداران ، که شعار ماندگار همه ی اهل ایمان و همه ی موحدان در طول تاریخ است . در برابر دشمن مستکبر متجاوز زورگو ، تنها راه چاره مقاومت و استقامت است . اگر استقامت و مقاومت نباشد ، انسان هم در برابر دشمن شکست میخورد و هم ذلت پیدا میکند نعوذبالله.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر افزودند: مسلمان شدن و یا همراهی کردن با انقلاب ، ابتداءً آسان ، اما استقامت در کار مشکل است . الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا  ؛ ایمان به خدا چیز خوبی است ، اما اگر استقامت در کنار ایمان نباشد ، ایمان از دست میرود . ایمان زمانی ماندگار میشود که استقامت در کار باشد ، چنان که شهدا اهل استقامت بودند و ایستادند و نهراسیدند و عقب نکشیدند و عزتمندانه در تاریخ ماندگار شدند.