مراسم نماز جمعه 3 شهریور ماه 1402 شهرستان قائم شهر ،

مراسم نماز جمعه 3 شهریور ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی رؤسا و مسئولین ادارات شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی بمناسبت هفته دولت آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای بابکی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 5 و 6  سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: آجرکم الله خدای رحمان به همه شما عزیزان که در این هوای گرم برای اقامه ذکر و یاد خدای رحمان، نماز جمعه که تاکید فراوان شده است و حتی سبقت مومنین برای ورود به بهشت در لسان معصومین رسیده که بر اساس سبقت آنان برای حضور در جمعه و جماعات خواهد بود .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارکه سوره مبارکه جاثیه کلام الله مجید فرمودند : خدای رحمان به وسیله باران زمین خشک و خالی را زنده می‌سازد به رویش گیاهان و نباتات و درختان مختلف . همین خدای قادر متعال به وسیله نزول قرآن دلهای انسان‌های مومن و پاک که طالب پاکی هستند ، دلشان را زنده می‌سازد .

ایشان افزودند: حساب حرکت زمین و خورشید و ماه دارای نظم است و خدا از انسان هم نظم را اختیاری خواست و نه اجباری که خورشید در نظمش مجبور است و انسان در نظمش ولی مختار و به اراده و اختیار خویش اگر منظم باشد هنر کرده است و سزاوار تقدیر است و اگر مجبور بود در منظم حرکت کردن هنر نکرده بود . این‌ها آیات الهی است . موهبت‌های بزرگ خداوند هر یک نشانه‌ای از قدرت خداست. باد چه برکتی دارد و اگر نمی‌بود چه آلودگی‌هایی ها و سختی‌هایی گریبان انسان را می‌گیرد چرا که باد هوا را حرکت می‌دهد. و اکسیژن تازه و سالم برای تنفس جانداران مهیا می‌سازد. این‌ها هر یک مظهری از مظاهر قدرت بالغه حضرت حق است .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند : بهترین ذخیره از عمل انسان تقوا است . چه عمل عبادی شخصی باشد و یا بدنی و چه عمل عبادی مالی و خیرات که هرچه را از انسان خوب یا بد سر بزند نتیجه‌اش به خود انسان سر برمی‌گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر افزودند: از جمله مناسبت‌های هفته پیش رو سالروز شهادت دولتمردان شهید رجایی و باهنر است که به این مناسبت هفته دولت هر ساله در تقویم جمهوری اسلامی پیش بینی شده است مسئولین دستگاه‌های دولتی در معیت فرماندار محترم میز خدمت داشتند قبل از اقامه اذان ظهر جمعه .

ایشان فرمودند: سال ۶۰ حقیقتاً سال سختی بود . شما در سال گذشته دیدید که استکبار برای اغتشاش داخلی چقدر سرمایه‌گذاری کرده بود و اغتشاشگران را آموزش داده بود و هزینه کرده بود و همان دشمن غدار که نمی‌خواست انقلاب پیروز بشود حوادث سال‌های اولیه پیروزی انقلاب علیه این ملت را تدارک دیده بود . ششم تیر ماه حادثه مسجد اباذر و انفجار ضبط صوت حین بیانات رهبر معظم انقلاب و هفتم تیر حادثه سرچشمه تهران و بعد در ۸ شهریور همان سال ۶۰ به شهادت رساندن یکجای رئیس جمهور و نخست وزیر . این‌ها برای این بود که اوضاع به هم بریزد . همین بلایی که آمریکایی‌ها سر مصر آوردند که انقلاب کرده بودند در آنجا مردمشان ولی به سرعت سرکوب کردند و نگذاشتند انقلاب مردم مصر به پیش برود . اینجا هم همین را می‌خواستند. در این حادثه دو شخصیت بزرگ یعنی شهید رجایی و باهنر را به شهادت رسانده‌اند که مقام معظم رهبری در موردشان فرمودند شهیدان رجایی و باهنر از خالص‌ترین بازوان اسلام و انقلاب بودند . دشمن هم دنبال همین‌هاست .

 پدر دو شهید دوران دفاع مقدس افزودند: آمریکایی‌های بی حیا تروریست را آموزش می‌دهند و ماموریت می‌دهند که در ایران دست به جنایت بزنند وآمار رسمی ثبت شده شهدای ترور در ایران ۱۷ هزار نفر است و آمریکای بی‌حیا ادعا هم دارند که با تروریست مبارزه می‌کند . آمریکایی که داعش را خودش پرورش داد بگوید که می‌خواهد با داعش مبارزه کند! این یعنی اگر تروریست در اختیار خودشان باشد و اهداف آنها را پیگیری کند برایشان مطلوب است و باب طبعشان است ولی اگر کسی به آنها بگوید که شما زورگویید و ما اطاعت شما را نخواهیم کرد به آنها تهمت تروریست بودند می‌زنند. بی‌حیاها می‌گویند اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد هر جنایتی را که اسرائیل انجام می‌دهد را حق دفاع از خود می‌دانند ولی اگر فلسطینی‌ها از سرزمین آبا و اجدادی خود دفاع می‌کنند لقب تروریست از آنها دریافت می‌نمایند.جنگ جنگ شناختی است که دشمن می‌خواهد باطل خود را به ما حق بنمایاند.

امام جمعه قائم شهر فرمودند: هر کسی برای آمریکا مزدوری کرد از نگاه آنها شریف است و هرکه مزدور آمریکا نبوده از نگاه آنها تروریست ‌میشود . این شیوه رذیلانه را سیاسیون پیاده نظام آمریکا در کشور ما به گونه‌ای دیگر در حال پیگیری هستند، و الان که انتخابات در پیش است امسال ، هوشیار باشیم و ببینیم که دشمنان شیوه را عوض کردند و آدمی که در سال ۱۳۸۸ که ۸۵ درصد آمار رسمی شرکت مردم در انتخابات بوده است ، اما نتیجه انتخابات باب طبع وابستگان به بیرون نبود ادعای تقلب کرده بود و به بهانه ادعای تقلب که بعد خودشان هم در جلسات خصوصی اعتراف کردند که تقلبی در کار نبود و اختلاف رای نزدیک به ۱۰ میلیون رای بوده بین منتخب مردم و دیگری ، کشور را به آشوب کشانده بودند و اگر واقعاً به رای مردم احترام می‌گذارند باید توبه کنند بیاید عدم تایید صلاحیت همه نامزدها در انتخابات را نادرست بخواند! چقدر با افکار مردم بازی می‌کنند و می‌کنند با این حرف‌ها می‌توانند شورای نگهبان را منفعل بسازند که شورای نگهبان کوتاه بیاید و هر آدم ناصالح را هم احراز صلاحیت بکند! می‌خواهند ژست حمایت از مردم را بگیرند در حالی که رای مردم را تحمل نکرده بودند و آن همه بلوا را به پا کرده بودند .

ایشان فرمودند: دشمن گزینه نظامی خود را از روی میز برداشته و هیچ وقت دیگر ما را تهدید نظامی نمی‌کند . دشمن الان از پهباد جمهوری اسلامی می‌ترسد ، الان دشمن از موشک جمهوری اسلامی می‌ترسد ولی دل بسته‌اند به ایجاد انحراف فکری در جامعه ما و دلبسته‌اند به اغتشاشات داخلی در جامعه ما . باید هوشیار باشیم و دوستان ملت را بشناسیم . ببینید آنها صرفاً منافع خودشان را می‌خواهند و اینگونه نیست که با چیزی صرفاً مخالفت داشته باشد . اگر کسی دیندار است دست خود را زیر سنگ آمریکا نمی‌گذارد چرا که آنها می‌خواهند دین زدایی کنند تا مردم تابع آنها بشوند. دشمن دنبال فتنه‌های تغییر باورها و تضعیف ایمان از هر فرصتی از جمله آنها از همین انتخابات می‌خواهد استفاده کند.

آیت الله معلمی فرمودند: هر ساله هفته دولت فرصتی است که دولت ارائه خدمات بهتری را داشته باشد . اخیراً رئیس جمهور محترم دیداری با مراجع معظم قم داشتند و آنجا همه مراجع از تلاش کاری و فعالیت او تقدیر و تشکر کردند . طبعاً نمی‌شود در همچین فرصت اندکی ، خدمات دو ساله دولت را عنوان کرد . در طول این دو سال افزایش تولید برق به مقدار حداقل ۷۷۰۰ مگاوات را داشتیم. اگر یادتان باشد سال‌ها در فصل تابستان خصوصاً قطعی برق زیادی داشتیم ولی امسال یا در بعضی از نقاط اصلاً قطعی اتفاق نیفتاد و یا در بعضی از نقاط بسیار کم اتفاق افتاد . پروژه عظیم آبرسانی جنوب در همین ظرف دو سال اتفاق افتاد . اعتراف رسانه‌های غربی به قدرت پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا پخش شده است. موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف دیپلماسی و اقتصادی و آبادانی شکل گرفته است.  همین بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر در طول ۱۵ ، ۱۶ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته بود ولی در طی همین دو سال ۶۰ درصد دیگر به اتمام رسید . بله مسئولین شهری و استانی و نمایندگان محترم مجلس در طول این ۱۶ سال پیگیر بودند اما خوب جوابی گرفته نشد ولی در طول این دو سال دولت همت گذاشت برای پروژه‌های نیمه کاره که به پایان برساند و بحمدالله مشهود در مقابل چشم همه قرار گرفته است. 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر،  خطاب به دست اندرکاران فضای مجازی و اصحاب رسانه فرمودند : واقعاً سزاوار و حق است که این نکته را پیگیری کنند که به گوش مسئولین ذرببط برسد که مازندران نیاز به فرصت اشتغال برای جوانان دارد . بهانه‌های واهی محیط زیست نباید مانع تحقق این تاسیسات امید آفرین باشد در استان . در دولت قبل متقاضی تاسیس پتروشیمی تقاضا داد و محیط زیست هم تایید کرد و سندش هم موجود است و دولت قبل هم تصویب کرد و حالا نمی‌دانیم این آقای سلاجقه چه انگیزه شخصی دارد و اگر نسبت به این سرمایه‌گذار انگیزه شخصی دارد خوب عرضه به خرج بدهد یک سرمایه‌گذار دیگر را پیدا کند و جایگزین کند . وگرنه چرا مازندران را از داشتن یک فرصت اشتغال با این عظمت می‌خواهند محروم کنند . ببینید خود این تاسیسات اگر ایجاد بشود حداقل بالای ۱۰۰۰ نفر فرصت کار ایجاد می‌کند ، و بعد از ساخت هم بالای ۵۰۰۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند . اصلاً جای این پروژه و مکان این پروژه عنوان حسین آباد دارد ، ولی محیط زیست در تهران به غلط عنوان میانکاله را مطرح کرد که میانکاله به عنوان یک مرکز زیست پرندگان مهاجر در کشور مطرح است و از این عنوان یک همچین سوء استفاده‌ای بکند . حتی به فرض هم اگر میانکاله باشد و محیط زیست پرنده‌های مهاجر هم باشد ، شما به عنوان یک مسئول عاقل و باوجدان صحیح و درست ، آیا می‌پسندی که فقط زیستگاه پرندگان مهاجر را حفظ کنیم و حتی برنامه‌ای هم برای بهره‌مندی توأمان صنعت و زیستگاه ، ارائه ندهید ، ولی جوانان بیکار دست به فساد بزنند و گرفتاری‌های فراوان خانوادگی و طلاق و خیلی از مسائل دیگر را داشته باشیم؟. امروزه پیشرفته‌ترین فیلترها برای جلوگیری از آلودگی هوا و آب و پساب در اختیار است . چرا استفاده نشود و مقید نکنند؟ بله باید مراقبت بشود و محیط زیست حفظ بشود و باید در کنار آن با رعایت استانداردهای لازم تاسیسات هم حفظ بشود اما متاسفانه اینگونه بیان نمی‌کنند و بهانه می‌کنند و واقعاً بین خود و خدا دلیل قانع کننده‌ای از آنها ندیدیم و نشنیدیم . من به خود رئیس جمهور هم شخصاً عرض کردم و ایشان فرمودند که سفارش کرده‌اند که یک کمیسیونی بررسی مجدد بکند . سازمان محیط زیست نباید مانع تحقق این تاسیسات امید آفرین بشود. پتروشیمی یعنی کار و تولید و اقتصاد و رونق اقتصاد و آبادانی و پیشرفت منطقه و اشتغال جوانان . مجدد عرض می‌کنم که در سال ۹۹ محیط زیست با این پروژه موافقت کرده بود و در هیئت وزیران به تصویب رسیده بود ولی مسئول فعلی محیط زیست آقای سلاجقه معلوم نیست با چه انگیزه‌ای اینگونه بر لغو مصوبات قبلی پافشاری می‌کند. خوب آیا این شک برانگیز نیست که انقدر دلواپس پرندگان مهاجر باشد ولی دلواپس بیکاری جوانان مازندرانی نباشد؟ این‌ها را باید رسانه‌ها انعکاس بدهند و به گوش مسئولین ذی‌ربط برسانند . باید یک پاسخ قانع کننده روشن داده بشود وگرنه چرا باید اراده شخصی یک نفر همچین خسارتی برای استان بزرگ پرجمعیتی مثل مازندران به بار بیاورد؟

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای بابکی اقامه شد  و در بین الصلاتین جمعه و عصر ، جناب آقای مولایی «فرماندار شهرستان قائم شهر» به ایراد بیاناتی کوتاه پرداختند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم نمازجمعه ضمن اجرای سرود دانش آموزی گروه سفیران یاس ، با اهدای لوح تقدیر و هدایا توسط آیت الله معلمی از ایشان تجلیل به عمل آمد.