مراسم نماز جمعه 10 شهریور ماه 1402 شهرستان قائم شهر

مراسم نماز جمعه 10 شهریور ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای مصطفی یوسف پور آغاز و پس از اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای معصومی ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با قرائت آیات شریفه ی 6 و 7  سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان توفیق فهم و درک مفاهیم آیات خود را به همه ما ارزانی بدارد و ما را در عمل به پایبندی به موازین دینش موفق بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارکه سوره مبارکه جاثیه کلام الله مجید فرمودند : از جمله مظاهر سزاوار دقت و اندیشیدن هم در وجود خورشید و ماه و ستارگان در پدید آمدن شب و روز پشت سر هم و نقصان روز و اضافه شدن شب و متقابلاً نقصان شب و اضافه شدن روز که از مصادیق اختلاف لیل و نهار  ‌باشد است یعنی اختلاف شب و روز که یک وقت شب است و یک وقت روز و یک وقت شب طولانیست و یک وقت روز .  همه این‌ها سزاوار مطالعه و دقت و فکر کردن است که این نظم چقدر حکیمانه است و آن کسی که این عالم هستی را آفریده است و ما را خلق کرده است از ما چه توقعی دارد و چه دستوری به ما داده است که خورشید و ماه و زمین و ستارگان در حرکت خود اختیاری ندارند و یا حیوانات که در حرکت اختیار دارند و عقل ندارند و انسانی که سرآمد است که هم اختیار دارد و هم خداوند به او عقل داده است که عقل وسیله و ابزار فهمد درک است که حق را از ناحق و درست را از نادرست تمییز بدهد . این‌ها نشانه‌های قدرت خدا هستند . خداوند در کلامش وقتی حضرت رسول را مخاطب قرار می‌دهد یعنی می‌گوید که او گوینده است و مردم شنونده که در درجه اول خود شخص مورد مخاطب قرار گرفتن را بگوید که هم بیندیشد و هم پایبند باشد . لذا اگر گوینده‌ای به مفاد گفتارش در درجه اول شخصا پایبند نباشد تلاش او بی حاصل و زحمت او بی نتیجه خواهد بود . قو انفسکم و اهلیکم نارا . اول شخص باید خودش را منظم و منضبط و طبق مقررات الهی تربیت کند و بعد جامعه را بخواند . شما می‌بینید که الان در میان همه مسئولان کشور هیچ دشمن بدخواه از نحوه زندگی و از نحوه استفاده رهبری از بیت المال حرفی نمی‌تواند بزند و عیب و ایرادی نمی‌تواند بگیرد . چرا که در درجه اول خودش مقید است و سپس از دیگران می‌خواهد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی قائم شهر فرمودند: گاهی ممکن است شخصی بگوید که من حق را قبول ندارم اما در اینجا هم در هر صورت نمی‌تواند درستی حق را رد کند و بگوید که این حرف حق نادرست است نخیر . آنچه که وحی الهی و کلام خدا در قرآن است تماماً حق است . چون انسان مخیر است این اختیار او گاهی او را به بیراهه می‌کشاند . ولی اگر حق را معیار خویش قرار دهد و موازین قرآن را مد نظر داشته باشد از گرفتار آمدن به هوا و هوس نجات پیدا می‌کند.

آیت الله معلمی با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در چهارشنبه گذشته فرمودند دوست و دشمن در اخلاص این عزیزان تصدیق و باور دارند . همون قبل از پیروزی انقلاب همراهی با امام و اندیشه امام داشتند به هم تحمل سختی‌ها را کرده بودند و هم بعد از پیروزی انقلاب خالصانه وارد عرصه کار شده بودند . ببینید خیلی نمایان است مواضع افراد . جریان نفاق و عوامل استکبار که گاهی عنوان منافقین داشتند و گاهی عنوان فرقان و این‌ها با اشاره استکبار جهانی افراد را در داخل هدف می‌گرفتند برای ترور کردن. چه کسانی را ترور کرده بودند؟ و چرا این‌ها را هدف قرار می‌دادند؟ پیداست که این‌ها از ایمان و اخلاص و مجاهداتی برخوردار بودند و برای پیشبرد اهداف انقلاب موثر بودند  این‌ها را هدف قرار می‌دادند . در این فرصت سالگرد هر ساله در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته دولت گفته می‌شود و امسال هم رئیس جمهور محترم و اعضای هیئت دولت شرفیاب محضر مقام معظم رهبری شدند . مقام معظم رهبری در این دیدار خیلی حکیمانه فرمودند که مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت شده است . میبینیم که گرانی خیلی زود به چشم می‌آید و زود سر زبان‌ها پراکنده می‌شود . بله گرانی هست و رنج آور هم هست . ولی همین گرانی باعث شده است که موفقیت‌های دولت را کمتر توجه بشود. مقام معظم رهبری فرمودند که باید دولت این غبار را بردارد . همین افتتاح فاز یازدهم پارس جنوبی ۲۰ سال راکد مانده بوده است و میگفتند که به بهره‌برداری رسیدن این فاز نیاز به پذیرش FATF دارد و مادامی که آن را نپذیریم و یا می‌گفتند که تا برجام پذیرفته نشود امکان بهره‌برداری از این فاز نخواهد بود. اما حالا می‌بینیم که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده است این فاز یازدهم پارس جنوبی در حالی که نهFATF پذیرفته شده است و نه برجام اجرایی شده است ولی این کار عملی شده است . در طول همین دو سال دولت ۶۰ فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشور کرده است و دیگر اینکه کارهای نیمه کاره فراوانی را این دولت به سرانجام رسانده است نظیر بیمارستان رازی قائمشهر که ۱۶ سال بود که تنها ۴۰ درصد پیشرفت کرده بود اما الان میبینیم که طی همین دو سال نهایی می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین آزادسازی پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی در سایر کشورها که می‌گفتند اگرFATF پذیرفته نشود یا برجام امضا نشود ‌نمیتوانیم این پول‌ها را آزاد کنیم. این نمی‌توانیم‌ها گوش فلک را کر می‌کرد ولی الان می‌بینیم که در شرایطی که برجام هنوز عملی نشده است و FATF پذیرفته نشده است و جمهوری اسلامی ایران سربلند باقی مانده است این کارهای بزرگ صورت گرفته است . ببینید استکبار می‌خواهد تسلط داشته باشد اما ماهیت جمهوری اسلامی تسلط استکبار را نمی‌پذیرد چرا که این همه همت و مقاومت برای این بوده است که روی پای خود بایستیم و مستقل باشیم و زیر سلطه شیطان بزرگ نباشیم . کاربر انگلیسی در فضای مجازی با انتشار عکسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌نویسد که ایران اولین کشوری است که ایالات متحده را مجبور می‌کند که تمام پول‌های مسدود شده خود را آزاد کند. یعنی این جمهوری اسلامی است که با توانمندی خود موفق می‌شود که آمریکا را مجبور کند که موافقت کند برای آزادسازی پول‌ها .

ایشان فرمودند متاسفانه گرانی‌ها هنوز مهار درستی نشده است، لذا مقام معظم رهبری میفرماید که مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت شده است . ببینید اواخر دولت قبل مدام تورم افزایش پیدا می‌کرد و نزدیک ۶۰ درصد رسیده بود اما الان به ۴۰ درصد تقلیل پیدا کرده است و از افزایش تورم الحمدلله جلوگیری شده و کاسته شده است . ببینید بیماری ممکن است یک مرتبه بیاید اما سلامت و بهبودی و رفع بیماری زمان می‌برد . واقعا وضع اداره کشور در دولت قبلی شبیه به همین بیمار کردن بوده است که بیماری اتفاق افتاد ولی درمانش به فضل الهی با هدایت‌های مقام معظم رهبری و همت دولت و دولتمردان نزدیک خواهد بود . ببینید واقعا اگر مسئولین و مردم همت کنند واقعاً خدای رحمان ضایع نمی‌سازد. امیدواریم خدای رحمان بر توفیقات دولتمردان ما به کرمش بیفزاید انشالله .

آیت الله معلمی افزودند خبر خوشی که انتشار پیدا کرد هم این بود که سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع توانست شبکه‌ای کاملاً حرفه‌ای از موساد در قالب یک تاجر که ابزار یدکی موشک‌ها را شناسایی و خنثی کند . آخرین مرحله‌ای که موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی رونمایی شده بود نتانیاهو گفته بود که ما قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را فلج خواهیم کرد . این ادعایش برای این بود که پروژه‌ای را برای اقدام و انجام داشتند و امیدوار بود که نتیجه بدهد اما نتیجه برای آنها رسوایی شد که این حکایت از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد که خود شبکه‌های الجزیره و العربیه و المیادین همه این‌ها با تعجب نقل کردند که جمهوری اسلامی ایران توانست شبکه بسیار پیچیده خرابکاری اسرائیل را خنثی سازد و افشا کند.

ایشان افزودند: در ابزار خریداری شده وسیله‌ای تعبیه شده بود که خود به خود قابلیت منفجر شدن داشته باشد حتی در انبار و یا در جایگاه استقرار برای پرتاب امکان انفجار باشد . اصلا اعلام نیاز به این وسیله یدکی خودش یک تله برای شناسایی دشمن . ببینید هم در فضای سیاسی ، دشمن در درون کشور عامل دارد و هم در فضای جاسوسی سعی می‌کنند عامل داشته باشند اما خوشبختانه سربازان گمنام در همه عرصه‌ها به حمدالله هوشیار و بیدار با چشمان باز مسائل را زیر نظر دارند و این شبکه جاسوسی افشا شد و موجب رسوایی برای اسرائیل و خنثی شدن توطئه او شد .

ایشان افزودند تنها دانشگاه دولتی در شهرستان قائمشهر دانشگاه پیام نور است که بعضاً غیرحضوری و بعضاً هم حضوری تدریس دارند . در همه شهرها خیرین و مردم و مومنین استقبال می‌کردند و کمک می‌کردند ولی این دانشگاه پیام نور در قائمشهر جای مناسبی ندارد و مستاجر است در جایی که مناسب دانشگاهی بودن هم نیست . لذا اگر خانواده‌ها بر حسب ثلث اموالشان بتوانند زمینی را در اختیارشان قرار دهند موجب خیرات است .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر افزودند دیروز در جراید منتشر شده بود که همان‌هایی که فریاد می‌زنند و مدعی آزادی زن‌ها هستند در همین فرانسه قانون مصوب کردند که دختران حق ندارند با روسری و حجاب و چادر حق رفتن به دانشگاه را ندارند و از ورود بانوان محجبه به دانشگاه‌ها ممانعت می‌کنند. ببینید وقتی شیطان می‌خواهد دیگران را فریب بدهد شعاری می‌دهد و حرفی می‌زند اما خودش در عمل نه دیگری عمل می‌کند . به کشورهای اسلامی که می‌رسند می‌گویند زن‌ها باید در پوشش آزاد و مخیر باشند اما در کشور خودشان بانوانی که دوست دارند با روسری به کلاس بروند را مانع می‌شوند. این دوگانه برخورد کردن‌ها مظهر رسوایی این قدرت‌های استکباری است اما جامعه اسلامی باید هوشیار باشد در برابر تبلیغات فریبنده و اغوا کننده آنها که برای دیگران نسخه می‌پیچند ولی خودشان به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای دهنوی اقامه شد  و در بین الصلاتین جمعه و عصر ، دانش آموز جناب آقای شنتیا گران به ذکر مصیبت آل الله پرداختند و در انتهای مراسم نمازجمعه با اهدای لوح تقدیر توسط آیت الله معلمی از ایشان تجلیل بعمل آمد.