مراسم نماز جمعه 15 دی ماه 1402 شهرستان قائم شهر + راهپیمایی در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

مراسم نماز جمعه 15 دی ماه 1402 شهرستان قائم شهر ، با اجرای جناب آقای شادمند آغاز ، و پس از سخنرانی پیش از خطبه ها توسط آقای دکتر عارف رجبی«ریاست اداره گاز شهرستان قائم شهر» ، و اقامه اذان ظهر در موعد شرعی با نوای جناب آقای حسن علیزاده ، خطبه های نمازجمعه این هفته قائم شهر توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد.

ابوالشهیدین آیت الله معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیه شریفه ی 31 سوره مبارکه جاثیه  کلام الله مجید ، فرمودند: امیدوارم خدای رحمان آنی و لحظه ای ما را از یاد خود غافل نسازد و ما را از روحیه ی پلید استکباری مصون و محفوظ بدارد و برای پذیرفتن حق و پایبندی به حق ، همه ی ما را موفق بدارد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات مبارک سوره ی جاثیه کلام الله مجید فرمودند: میبینیم که طایفه ی پلید داعش ، که پرچمشان لا اله الا الله دارد ، و حتی بعد از لااله الا الله ، محمد رسول الله دارد ، اما دیدیم که برای خوشآمد اسرائیل پلید ، دست به جنایتی میزنند ، که قریب به 300 نفر از شهدا و مجروحین را در پی دارد که هر بیننده و هر شنونده از این عمل و از عاملان و بانیان و مجریان این جریان بسیار پلید و خبیث منزجر میشود. اینها سند ضعف دشمن است و نه سند قوت دشمن . اگر در عرصه ی میدان توان مقابله با مقاومت را میداشتند ، دست به چنین جنایتی نمیزدند . وقتی که در عرصه ی میدان باختند ، حالا خشمشان را به اینگونه جنایاتی که هیچ بشری در عالم نمیپسندد چنین جنایت را مگر دیو سیرتان و جانیان بالفطره که اصلاً هیکل انسان دارند ، ولی ماهیتشان از هر درنده و درنده خویی درنده خو تر است .

آیت الله معلمی در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند: ادعای ایمان کفایت نمیکند . گاهی انسان ادعای مسلمانی دارد ، اما گرفتاری کبر و تکبر است . اگر گرفتار تکبر شده ، ولو ادعای مسلمانی داشته باشد ، اما در جرگه ی کفار قرار دارد . استکبار یعنی گردنکشی و زیر بار حرف نرفتن . اگر خواسته ای دارند ، به هر قیمتی شده ، با انجام هر جنایت ضد بشری ، میخواهد به هدفش برسد . واقعاً از این حیث ، نیروهای مقاومت ، چه در داخل جمهوری اسلامی ، و چه در خارج از جغرافیای جمهوری اسلامی ، واقعاً بسیار با تقوا عمل میکنند . یعنی اینکه میبینید که پلیس آمریکا راحت حتی به مظنون ، که فقط به او شک داشته باشند ، و اگر به او شلیک کند ، دادگاه او را تعقیب نمیکند ، اما در جمهوری اسلامی ، الی الآن ، هرگز به این مورد ، یعنی در مورد ظن و شک ، اجازه ی شلیک نمیدهند . اینجا مقررات است و ضوابط است و اینجا دست و بال آزاد نیست و بسته است ، که المومن مُلجم ، که در مضمون یعنی مومن محدودیت و پرهیزکاری دارد و آزادی عمل دلبخواه ندارد ، بلکه باید ببینید حک خدا و قرآن و اسلام و شریعت و مرجع تقلید چیست ، و وظیفه را بشناسد ، و به آن عمل کند . بله مومن محدودیت دارد ، ولی غیر مومن ، از هیچ جنایتی که از دستش بیاید کوتاهی ندارد . این نشانه ی استکبار است . و هرکه هم که خصلت استکباری داشته باشد ، به مجرمیت کشیده میشود .

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه افزودند: اگر گفته میشود استکبار ، الان ذهن ما میرود به سمت آمریکا و انگلیس و اسرائیل پلید . بله آنها استکبار برتر هستند ؛ در حالی که گاهی ممکن است انسان برای عائله اش استکباری باشد ؛ یا برای کارکنان زیرمجموعه اش مستکبر بشود ، و برای انجام دستورات دینی اش استکبار بورزد . استکبار یعنی گردنکشی و زیر بار حق نرفتن . تبعیت از حق ایمان است و اخلاص است و اینکه هرکجا حق بود ، باید حق را یاری کرد .

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی فرمودند: گرفتار نشدن در عرصه ی هوا و هوس و به یاد خدا بودن و ذکر خدای رحمان و یاد مرگ ، انسان را باز میدارد از نفسانیاتی که برای انسان خطر آفرین است .

آیت الله معلمی در ادامه افزودند: مستحضرید که در برابر شکست خفت باری که اسرائیل پلید در برابر مقاومت دریافت کرد ، خشم خود را چگونه میخواهد فرو بنشاند . این جنایت سنگین . ببینید ، کار دزدکی که هزینه ای ندارد ؛ ببینید ، دست نیروهای نظامی ما تاحدودی بسته است در شرایطی که تا مطمئن نشوند مظنونشان آدم فاسد یا خطرناکی باشد ، حتی برای دستگیری او هم گاهی مجاز نیستند . این سمت اینچنین محدودیت ؛ ولی برای دشمنان پلید و خبیث ما که از هیچ موازین انسانی که نزد هیچ قومی در دنیا پذیرفته نیست ، هیچ محدودیتی لحاظ نمیشود . کجا موسی کلی ، اجازه انجام چنین جنایتی را به صهیونیست ها میدهد؟ بله درست است که داعش به عهده گرفته است ، اما داعش مزدور و دستپرورده ی آمریکا و اسرائیل است . حتماً شنیده اید که در خود سوریه وقتی داعش حضور داشت ، مجروحین داعش را اسرائیل برای درمان میپذیرفت و ساپُرت و حمایت همه ی نیازمندی های داعش را اسرائیل به نیابت از آمریکا انجام میداد . بله انقلاب اسلامی یک اندیشه و تفکر و دریچه و دروازه ای به ذهن مسلمان های عالم گشوده است . امروزه مردم به ظاهر فقیر و پابرهنه ی یمن ، به فضل الهی در سایه ی ایمان ، و استقامت ،یک قدرت شده اند در برابر استکبار جهانی که دارند مقاومت و استقامت میکنند . نه آنجا و نه در فلسطین ، نیروهای ایرانی نیستند. اما اندیشه ی انقلاب اسلامی صدور پیدا کرد و با برخورداری از اندیشه ی انقلاب ، ملت ها در برابر ظلم و زور و استکبار دارند مقاومت میکنند . آنوقت استکبار در مقام تلافی و انتقام ، در یک فاجعه که پیر و جوان و زن و مرد مظلوم بی دفاع را هدف قرار میدهند. مومنین ، اینگونه نیست که نیروهای ما پیگیر مسائل نباشند ، بله فراوان پیگیرند . اما کار دزدکی انجام دادن یک کار رذیلانه و ساده ای است . ایجاد انفجار هنر نیست ، بلکه رذالت است ، گرچه به فضل الهی باید گوشمالی بسیار سنگین و محکمی را ، هم استکبار جهانی ، و هم مزدور کثیفش اسرائیل صهیونیست در منطقه به زودی دریافت کند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر در ادامه با قرائت پیام مقام معظم رهبری در پِی جنایت تروریستی در گلزار شهدا کرمان افزودند: چاره ی کار ، تسلیم و ذلیل دشمن شدن و کوتاه آمدن در برابر آنها نیست ، بلکه چاره ی کار استقامت است ؛ بله همه رفتنی هستیم ، چه با شهادت و چه با مرگ عادی ؛ اما امید این است که خدای رحمان عزیزانی که در این فاجعه به شهادت رسیدند را با اصحاب اباعبدالله الحسین«ع» محشور بفرماید.

ایشان با اشاره به دیدار شعرا و مداحان و خدمتگزاران مکتب اهل بیت «ع» با مقام معظم رهبری در چهارشنبه ی گذشته فرمودند: وظیفه ی شعرا و مداحان ، برانگیختن دلها و حرکت آفرینی در عرصه ی جهاد تبیین است . یعنی این که خوانده میشود ، باید این خواندن در شنونده اثری ایجاد کند و جهت دهی داشته باشد در بیان اشعار و مطالب که تبیین حقایق بشود . از جمله در انتخابات پیش رو عرصه ی دیگری برای جهاد تبیین است . ببینید بله واقعاً گرانی مشکلی است که مبتلا هستیم و تحملش سخت است . اما آیا چاره در چیست ؟ دشمن القا میکند و گاهی هم دوست بی توجه ، حرف دشمن را تکرار میکند که انتخابات را کمرنگ کند ، که این اقدام ، اساساً اقدام صهیونیست و آمریکا است و از آنجا بر میخیزد ؛ اما اگر بصیرت باشد ، باید انسان بیاندیشد که باید سعی بشود هشیار باشد . واقعاً مجلس برای اداره کشور اثرگذار است . مومنین ، خدا میداند از روی تشخیص عرض میکنم که واقعاً اصلاح امور از مجلس است. انتخابات مال مردم است و مجلس مردم نهاد است ؛ قدر خود و فرصت خود را بدانیم . بسته به انتخاب مردم است و مسئولین اداری و اجرایی امانتدار رأی مردم هستند .  

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد

 در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز با نوای جناب آقای حسن علیزاده اقامه شد.

گفتنی است ، پس از مراسم نمازجمعه ، نمازگزاران جمعه شهرستان قائم شهر ، با برپایی راهپیمایی در محکومیت حادثه تروریستی سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان ، مراتب انزجار خود را از جنایات سبعانه عوامل استکبار اعلام داشتند.