مراسم نماز جمعه 27 مهر ماه 1403 شهرستان قائم شهر به روایت تصویر

مراسم نماز جمعه 27 مهر ماه 1403 شهرستان قائم شهر ، با استقرار میز خدمت و پاسخگویی مسئولین اداره ورزش و جوانان شهرستان قائم شهر به مراجعات مردمی آغاز ، و ضمن اجرای جناب آقای شهاب شادمند و سخنرانی پیش از خطبه ها توسط جناب آقای دلیری«معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران» ، خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان توسط امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری ایراد شد .

ابوالشهیدین آیت الله علی معلمی در آغاز خطبه ی اول با تلاوت آیات شریفه ی 53 و 54 سوره مبارکه زخرف کلام الله مجید، فرمودند: پناه ببریم به خدای رحمان از ارتکاب آن چه که انسان را در جرگه مفسدین قرار می‌دهد و استغاثه کنیم از درگاه باعظمت او که ما را موفق بدارد جوری عمل کنیم که در جرگه‌ی متقین و پرهیزکاران قرار بگیریم .  متقین پیروزمند و موفقند ، ولی فاسقین خسارت کرده اند و سرافکنده اند. در غفلت به سر می برند و از آینده خود بی خبر . ولی آینده میرسد .

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیات مبارکه سوره زخرف کلام الله مجید فرمودند : در برابر دعوت موسی، فرعون با مردم خود چگونه برخورد می‌کرد .معیار ارزش از نظر عامه مردم در کشورهای مختلف متفاوت ممکن است باشد. معیارهای ارزش ، که یک چیزهایی رو اینجا مردم خوش نداشته باشند، ولی جای دیگر همین عمل را استقبال بکنند. معیار ارزش نمی شود بر اساس دریافت به احساس و تشخیص آدم ها باشد؛ اگر برا اساس تشخیص آدم ها باشد چرا در دنیا معیار های مختلف برای مسائل فرهنگی و مسائل ارزشی وجود دارد که یه چیزی را اینجا حرام می‌دانیم اجتناب می کنیم ولی همان عمل در یک منطقه دیگر در یک کشور دیگر  روا تلقی می شود . معیار ارزشی از نظر قدرت های طاغوتی یک چیزی است ، ولی از منظر وحی و ارشاد الهی و کلمات فرستادگان خدا معیارهای ارزشی چیست؟ معیار ارزش ها از نظر عامه مردم و از نظر طاغوت‌های زمان و همچنین از نظر ادیان آسمانی به سه دسته تقسیم می‌شود.  اگر مردم باور مندیهای درستی داشته باشند که به سود طاغوت ها نباشد ، طاغوتهای در هر عصر ،  که یه وقتی طاغوت فرعون بود یه وقتی طاغوت ابو سفیان و یه وقتی طاغوت معاویه بود و امروزه سر دسته ی طاغوتهای دنیا آمریکای بی حیا است. و عواملی که در کشورهای دیگر دارد  ، به قول خود میخواهند جهانی سازی کنند یعنی همه کشورها و همه ملت‌ها را تابع اراده خودشون نگه بدارند. ببینید فرعون در برابر منطق به حق  موسی چه بهانه هایی گرفته بود ؟

آیت الله معلمی در ادامه بحث تفسیری کلام الله مجید فرمودند : الان چه از طریق فضای مجازی چه از طریق فرستنده های ماهواره ای، عوامل استکبار درصدد تغییر باورهای مردم مسلمان و عمدتا ایران و همچنین همه کشورهای اسلامی ، که از بعضی از کشورهای اسلامی آسوده خیال هستند که برا خودشون احساس خطر و ضرر نمی کنند و  میگن به هر سمت اشاره کردیم با سر  میدوند ،  ولی اون دسته از مومنین که پایبندند به موازین قرآن و پایبندند به موازین وحی ،  روی اونها می‌خواهند کار کنند تا آن قدرت ایمان را تضعیف کنند و باورهای غلط خود را بقبولانند. تغییر باورها و ابداع ارزش‌های کاذبه ؛ ببینید ، از منظر قرآن چیزی یا چیزهایی ارزش است و از نظر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت یک چیزهایی ارزش است و اگر این ارزشها رعایت بشود استکبار ضرر می کنه . لذا ناچار است سعی کند ارزش ها رو تغییر بدهد و باورهای مردم را تغییر بده. در دوران جاهلیت فرعونی ارزش انسان به داشتن زیورآلات طلا. هنوز هم روسای بعضی از کشور های اسلامی همین نگاه طاغوتی را دارند . لذا بر تشریفات خودشون می‌افزایند و در برابر طاغوت بزرگتر تسلیم هستند و میگویند آمریکا قدرت دارد و زور داره نمیشود با او در افتاد پس باید در برابر او تسلیم بشویم. اینها بلا نسبت مومنین خصلت افراد ذلیل است که در برابر شیطان و طاغوت خودشون را ذلیل می کنند. برای فریب مردم میگن اسرائیل حق دارد از خودش دفاع بکند. ببینید اسرائیل حق دارد از خودش دفاع بکند ، اما زمانی که اسرائیل از گوشه و کنار دنیا ، جمع کردند آوردند در شهر اسلامی در زندگی مسلمانها اینها رو نشاندند و مسلمانان را کوچ داده بودند ، اونجا نمی‌گفتند که مسلمانان حق دارند از خودشان دفاع کنند و همین الان هم آوارگان فلسطینی می‌خواهند برگردند به سرزمین آبا اجدادی خود شون بگویند نه شما حق ندارید اینها الان متصرف هستند. ببینید ارزش های دوگانه . برای اسرائیلی‌ها میگن اسرائیلی‌ها حق دارند از خودشان دفاع کنند ،  اما برای فلسطینی ها و برای لبنانی ها بگویند نه اینها حق ندارند دفاع کنند و باید بپذیرند باید تسلیم بشوند؛ این خصلت طاغوت در طول تاریخ بود. زمان فرعون بود، زمان نمرود بود و الی الان هم هست و بعد از این هم خواهد بود تا روزی برسد که خدای رحمان با قیام حجت خود ، حجت ابن الحسن المهدی اصلاح شود.

خطیب نمازجمعه شهرستان در آغاز خطبه دوم با ذکر اله و اهداء سلام به محضر آل الله ، با قرائت دعای سلامتی حضرت ولی عصر«عج»، ضمن دعوت خود و جمیع نمازگزاران به تقوای الهی ، ضمن قرائت آیه 54 سوره مبارکه مائده کلام الله مجید قرآن فرمودند: تقوا راه نجات انسان است از همه گرفتاری‌ها دنیا و آخرت . امیدوارم خدای منان همه ما را در این عرصه یاری بفرماید پروردگارا در این مظنه استجابت دعا به درگاهت روی آوردیم و ملتمسانه مسئلت داریم همه ما را مشمول مغفرت و رضوان خویش قرار بده و گذشتگان ما را به کرمت ببخش و بیامرز . الها با شکست نهایی قدرت های استکباری و عوامل اونها در منطقه ، عزت و  اعتلای اهل ایمان را مضاعف و مستدام بدار و به رهبر معظم ما طول عمر و دوام صحت به کرمت مرحمت بفرما و الها با تیرهای غیبی خود رژیم تبهکار ، باند خبیث و کودک کش صهیونیستی را ریشه‌کن بگردان به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر فرمودند: یکی از شگردهای تبلیغاتی عوامل استکبار وسوسه کردن در دل مردم مومن، حالا چه ایران اسلامی چه سایر کشورها مومنینی که نفرت دارند از ظلم از ظالم وسوسه ایجاد کنند که مثلاً بگویند ما در مملکت خودمان مگر فقیر نداریم چرا باید ما به غزه کمک کنیم چرا به لبنان؟ بحمدالله اکثریت قریب به اتفاق جامعه ما بصیر و آگاهند. اما گاهی این وسوسه گران انقدر فریبنده حرف میزنند، ممکن است بعضی از آدم ها رو هم گرفتار تردید بکنند. وسوسه گران این ایام سخت در تلاشند برای این که پشتوانه مقاومت را خیال می کنند می‌توانند تضعیف بکنند ،  ولی به فضل الهی نه تنها در جمعه نصر ، آن جمعه تاریخی آن جمعه ای که به امامت رهبر فرزانه انقلاب اتفاق افتاد دنیا تماشا کرد که ملت ایران هم بصیرند و  هم به روزند  و هم مقاوم . اما معذالک نباید غافل باشیم نباید غفلت کنیم از وسوسه های خناسان که ممکن است ذهن بعضی ها را تخریب بکنند.

آیت الله معلمی فرمودند: به فرموده قرآن ، مجاهیدن فی سبیل الله را ملامت کنندگان ، ملامت می کنند که بگویند آقا چکار داشت برود تا سوریه اونجا جانباز بشه برگردد چکار داشت برود سوریه اونجا شهید بشه؟ این خناسان بودند در جامعه ایرانی و هستند اما الحمدلله بسیار محدود بسیار معدود. اما این مجاهدین ملامت ملامت کننده را نگارانش نیستند و خود ندارند . به واسطه لیاقتی که نشان میدهند فضل الهی شامل حالشان می‌شود. آنچه که خدا بخواهد از عزت، از پیروزی ، از ماندگاری یاد و نام آنان، به آنان عطا می کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قائم شهر در ادامه فرمودند: چرا بعضی از کشورها در برابر این همه جنایات سنگین اسرائیل سکوت یا با او همراهی می کنند درحالی که ملتهای خودشون مخصوصا نسل جوان دارند به حمایت از فلسطین راهپیمایی می‌کنند و فریاد زنند و شعار می‌دهند ؟ پیداست که این غده سرطانی اسرائیل عامل اجرای منویات استکبار و مستکبرین هستندو حالا چه آمریکا باشد چه اروپایی ها.  الان آلمان میاد از این ها حمایت می کنه . اینها می‌خواهند در دل کشورهای اسلامی یک پایگاه امنی داشته باشند. این پایگاه امن برای اونها همین غده‌ سرطانی اسرائیل که او را ساختند و کاشتند. یعنی تمام عمر دولت اسرائیل به هفتاد و پنج سال هنوز نرسیده کلاهک های هسته ای در اختیارش گذاشتند ولی میگویند جمهوری اسلامی حق ندارد فعالیت هسته ای بکند و ممکن است به سلاح هسته ای دسترسی پیدا کند. این که خدا فرمود در همین سوره مبارکه مائده شما در آینده دریافت می کنید سخت ترین دشمن به‌حال مومنین و نه به حال فلسطینی ها ، بلکه به‌حال مومنین  سخت ترین دشمن یهود است . یعنی برای اهل ایمان برای همه مسلمانان. درود خدا به امام راحل درود خدا به امام راحل . چه خوب میدید و چه درست درک می‌کرد و چه صریح و شفاف همیشه سخن می‌گفت و حقیقتا خدا را شاکر باشیم؛ و درود به رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام راحل که همان اندیشه امام را همان راستای روشن خط امام را دارد تعقیب می کند و دارد ادامه می‌دهد . ببینید الان سید حسن نصرالله را ترور کرد و حنیه را اینجا ترور کرد و اخیرا فرماندهان دیگر حزب الله را هم ترور کرد. اگر دستش برسد و اگر احساس خطر شدید تر برای خود نداشته باشد قطعا نماز جمعه ای که به امامت رهبر برگزار شد، این نماز جمعه را هم به هم می‌زد و هیچ ملاحظه ندارد و هیچ حیایی ندارد و کسی تصور نکند که آنها ملاحظه کردند . نه خیر ؛ بلکه به فضل الهی فعلاً از صلابت نیروهای مسلح ما خوف دارند فعلا از پاسخ محکم ما خوف دارند. ما محدودیت داریم در پاسخ ولی آنها هیچ محدودیت ندارند . ما محدودیت داریم؛ تا الان تمام سعی و تلاش این بود که حتی یهودی ها و زن و بچه شان  ، زندگی مردم شان خانه مردم شان که محل آرامش و آسایششان است آسیب نبیند. واقعا یکی از مشکلات جمهوری اسلامی این است و حتی برای حذب الله همین است و حتی برای نیروهای یمن و عراق هم همین مشکل وجود داره ما سعی مان این است. البته آیه قرآن این است که فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى‌ عَلَيْكُمْ  ، همانگونه که دشمن برخورد می‌کند توام همانگونه برخورد کن اما اینجا باز محل حرف است بین فقها که وقتی دشمن آمد زن و بچه مردم را هدف قرار داد ما هم حق داریم زن و بچه آنها را هدف قرار بدهیم یانه؟ یک اما داریم اینجا ؛ نکته را دقت کنید . لذا دست نگه می‌دارند نیروهای ما.  وگرنه تا الان تمام صهیونیست ها در به در می شدند. این محدودیت ایمانی، محدودیت اخلاقی، محدودیت رفتاری طبق موازین قرآن ما را محدود کرد، ولی آنها هیچ حد و حصری ندارند. کودک را هدف قرار بدهند پیرزن را هدف قرار بدهند. اگر آن جلاد ها جرئت داشتند مضایقه نمی کردند و  نماز جمعه تهران را هم هدف قرار می‌دادند. اما چه شجاعانه و چه با صلابت و یک وقار و طمأنینه خاص قبل از آمدن نمازگزاران رهبری حضور پیدا کرد، اون هم اقامهٔ نماز در فضای باز در فضای باز .اینها مصداق جهاد فی سبیل الله است . مصداق حرکت در راه خداست.

در قسمت پایانی خطبه دوم ، اسامی شهدایی که هفته ی پیش رو سالگرد شهادت ایشان است توسط آیت الله معلمی قرائت شد.

در پایان خطبه ها ، نمازجمعه شهرستان به امامت ابوالشهیدین آیت الله معلمی و تکبیر نماز و ادعیه با نوای جناب آقای سید رضا میرزاآقایی اقامه شد.

گفتنی است در بین الصلاتین جمعه و عصر از قهرمانان ورزشی قائم شهری که جمعی از آنها مقابل نماینده رژیم غاصب صهیونیستی حاضر به مسابقه نشدند تجلیل بعمل آمد.