خطبه1393/10/5

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/10/5

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست، پس از سلام و تحیات الهی و تبریک حلول ماه ربیع الاول به مومنین در ادامه تفسیر قرآن کریم، به برکات و فواید سلام پرداختند.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه سلام در اصل مستحب و جوابش واجب است، افزودند: سلام کدورت و کینه ها را از قلوب می برد و موجب نزدیکی قلوب می گردد و سلام کردن و جواب آن را به نیکویی دادند عملی کم هزینه مادی و پرفایده و با ارزش و سنگین معنوی است، که سلام بر شخصی به معنای دعا و آرزوی سلامتی و صحت خواستن بری او می باشد.

ایشان با استناد به حدیثی از پیامبراکرم (صل علیه و آله) در اهمیت سلام فرمودند: اگر کسی بدون سلام کردن شروع به صحبت نمود، جواب او را ندهید، سزاوارترین مردم نزد خداوندسبحان و پیامبر(صل علیه و آله) کسی است که در سلام کردن بردیگران پیشی می گیرد.

ابوشهیدین آیت الله معلمی در پایان خطبه نخست با اشاره به قرارگرفتن در آستانه شهادت امام حسن عسگری (علیه الاسلام) و به امامت رسیدن حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خاطرنشان کردند: فقیه عادل در جایگاه نیابت از امام غایب می باشد و در زمان غیبت ولی فقیه برای امت اسلامی حجت است و اطاعت از او برای مسلمین واجب است.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند.

ایشان با اشاره به حماسه عظیم 9 دی افزودند: یوم الله 9دی روز بصیرت، میثاق با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدا و روزی است که مردم نظام اسلامی نشان دادند که هیچگاه زیر سلطه مستکبرین جهان نخواهند رفت.

حضرت آیت الله معلمی در خصوص سخنرانی های اخیر برخی حامیان فتنه در جمع دانشجویان افزودند: آنان که جزء آلودگان فتنه هستند با سخنرانی ها پاک نخواهن شد بلکه توبه آنان عذرخواهی از مردم است.

ایشان با تشریح عملکرد و سخنان اخیر برخی اصلاح طلبان در خصوص بخشش و گذشت  آلودگان به فتنه 88 و برگشت دوباره آنان به صحنه در خطاب به این اصلاح طلبان متذکر شدند: قیاس مع الفارق است این موقیعت نظام و با فتنه گران را با صلح حدبیه ی پیامبر قیاس نماییم و انتظار بخشش را داشته باشیم. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه صلح حدبیه شرایط خواص خود را داشت و نباید این مقایسه ها صورت پذیرد در خصوص چگونگی صلح حدبیه توضیحاتی فرمودند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

دیدگاهتان را بنویسید