خطبه1393/10/12

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/10/12

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست، پس از سلام و تحیات الهی، در ادامه تفسیر هفتگی قرآن کریم به معرفی و توضیحاتی در خصوص سوره مبارکه بینه پرداختند.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت سوره مبارکه بینه با استناد به سخن پیامبراکرم (صل علیه وآله) فرمودند: اگر مردم می دانستند چه چیزی در این سوره نهفته است، برای آموختن این سوره دست از کسب و کار و زندگی می کشیدند تا این سوره را یادبگیرند.

ایشان در ادامه با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره این چنین برشمردند: انسان را از نفاق دور می کند، بهترین درمان برای از میان برداشتند نفاق، رفع شک به خداوند و بخشش گناهان انسان به غیر از شرک به خدا.

حضرت آیت الله معلمی در پایان خطبه نخست اشاراتی به سالروز امامت ولی عصر(عجل الله تعالی الشریف) داشتند و با بیان این مسئله که خیلی ها به ظاهر اتظار حضرت موعود را می کشند ولی معلوم نیست در زمان ظهور در کدام سمت قرار میگیرند، خاطرنشان داشتند: ادعا نمودن آسان است ولی در عرصه عمل به وظیفه پایبند بودن مشکل است.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند.

حضرت آیت الله معلمی ضمن تشکر از حضور پرشکوه مردم در سالروز حماسه بزرگ یوم الله 9 دی، این حماسه را نشان ولایت مداری و پایبندی ملت دانستند و علاوه حفظ یاد و خاطر و ارزش این حماسه بزرگ خاطرنشان کردند: نباید فتنه 88 فراموش شود، چرا که آن خط قرمز نظام است و آن جریانات چهره دوست و دشمن را نمایان ساخت.

عضوخبرگان رهبری خطاب به فتنه گران و آلودگان به فتنه متذکر شدند و فرمودند: اگر فتنه گران و آلودگان به فتنه 88 توبه و عذرخواهی نکنند و با گستاخی به مسیرشان ادامه دهند رو بسوی جهنم در حرکتند.

امام جمعه شهرستان قائمشهر با ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق ابراز ناراحتی کردند و خطاب به خانواده ها فرمودند: طلاق آخرین مرحله از درمان است و نباید با یک اختلاف یا مشکل در خانواده به دستگاه قضایی مراجعه شود.

ابوشهیدین آیت الله معلمی با ابراز خرسندی از برگزاری زرمایش محمد رسول الله، این رزمایش را بی سابقه در ایران دانستند و ضمن تشکر از ارتش جمهوری اسلامی و همکاری سپاه پاسداران این زرمایش را تفسیرعملی متن صریح قرآن دانستند که خداوند می فرماید: در مقابل دشن تهدیدکننده همیشه مهیا و آماده باشید.

 

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید