خطبه 10/آبان/ 1392

 

حضرت آیت‌الله علی معلمی در نمازجمعه/ اميد به حمدالله داريم و بايد داشته باشيم اما منتظر تدبيرهستيم، آمريكا مي خواهد  ديگر ملت ها را نا اميد از مقاومت نمايد و بگويد : ايران بعد از ۳۵ سال دوباره از ما مي خواهد و پيش ما زانو زده است ….
 

 

نماز جمعه این هفته شهرستان قائمشهر با حضور مردم مومن و ولایت مدار این شهرستان در محل مصلی جمعه برگزار شد. 

حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه نخست نماز جمعه پس از سلام وتحیات به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی ، با مهم شمردن زمان اذان و استجابت دعا در این زما، از خداوند سبحان توفيق عمل به واجبات و ترك محرمات را خواستار شدند و ادامه دادند: دلبستگي به دنيا را از درون ما خارج گردان و عاقبت ما را عاقبتي نيك و پسنديده قرار بده .

حضرت آيت الله معلمي با اشاره آيات قرآن بيان داشتند: زماني كه انسان غافل در نعمت قرار مي گيرد د، بيان م يدار : كه من سزاوار اين جايگاه و نعمت هستم و خود به دست آوردم ولي انسان عاقل مي گويد اين نعمت از جانب خداوند است تا مرا امتحان نمايد كه آيا شكر گزارم يا نه ، ايشان ادادمه دادند : اين تفكر و منطق ، منطق معرفت است و انسان را به سعادت مي رساند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم ، پس از دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه ،با اشاره به سالروز شهادت حضرت آيت الله قاضي طباطبايي بيان داشتند، ايشان عارفي وارسته بودند و استوار در مقابل استكبار ايستاده بود و به جرم سازش نا پذيري ذدشمنان او را به شهادت رساندند.

خطيب جمعه قائمشهر با اشاره به سالروز تبعيد حضرت امام خميني و تلاش دشمنان براي خاتموشي اين جريان و حركت فرمودند دشمنان از همان ابتدا قصد داشتند اين جريان و حكرت را خاموش كنند و هم اكنون هم با انقلاب اسلامسي دشمني مي كنند ولي نمي دانند كه كاري كه براي خدا و با اخلاص به دور از هوس انجام گيرد هميشه ادامه دارد و خواهد ماند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به شنود مكالمات تلفني و جاسوسي متحدان خود توسط آمريكا بيان داشتند:

همه انبيا علت و انگيزه اصلي شان دوچيز بود :بندگي دا و مقابله با طاغوت و استكبار و ما هم بايد هم تولي داشته باشيم و دوسشتي خود را ابراز نماييم و هم تبري و دشمني خود را نسبت به طاغوت و استكبار داشته باشيم و به نمايش بگذاريم.

برخي آقايون قصد دارند استكيبار ستيزي را كم رنگ كنند ، خوب سوال اين است همين اندازه كه جلو رفتيد چه شده است؟ امام راحل هيچ خوش بيني نسبت به سازش با آمريكا نداشت و حرف امام يك كلمه بود كه نبايد خود را ذليل نماييم.

ايشان ادامه دادند: ما ملت شريفي هستيم ، ذليل و عقب افتاده ي ذهني نستيم بايد تلاش كنيم و روي پاي خود به ايستيم ، بايد ببينيم چه كم داريم آن را تهيه نماييم و از وابستگي خود كم نماييم.

دولتمان بعد از انتخابات وعده تدبير و اميد داد ، اميد به حمدالله داريم و بايد داشته باشيم اما منتظر تدبيرهستيم ، متاسف انه هم زمان با مذاكرات هسته اي بعضي از وزرا حرف هاي مائوس كننده اي از طريق رسانه ملي منتشر مي كنند و دشمن هما كه مي شنود ، شاد مي گردد. آيت الله معلمي ادامه دادند:

امام خميني كه خدا رحمتش نمايد مي فرمود:

ميزان شرافت است نه شكم ، نوكري آمريكا به خاطر ارزاني اجناس هرگز. ايشان در آخر تصريح كردند:

آمريكا مي خواهد  ديگر ملت ها را نا اميد از مقاومت نمايد و بگويد : ايران بعد از ۳۵ سال دوباره از ما مي خواهد و پيش ما زانو زده است .

 

دیدگاهتان را بنویسید