خطبه 1393/10/19

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/10/19

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه بینه پرداختند، ایشان با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره این چنین برشمردند: انسان را از نفاق دور می کند، بهترین درمان برای از میان برداشتند نفاق، رفع شک به خداوند و بخشش گناهان انسان به غیر از شرک به خدا.

آیت الله معلمی ضمن تفسیر آیاتی از قرآن خاطرنشان کردند: آیات الهی همانند نوری است که انسان را به سعادت سوق می دهد و موجب تقویت حس روحانی و عبودیت می گردد و موجب هدایت جامعه در مسیر الهی می شود.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

ایشان ادامه دادند: تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

عضوخبرگان رهبری در خصوص ولادت پیامبرگرامی اسلام در سال عام الفیل اشاراتی داشتند. ابو شهیدین آیت الله معلمی با سفارش و توصیه به بندگی خداوند سبحان و انجام واجبات و ترک محرمات و خدا را در همه حال به یاد داشتند خطبه نخست را به پایان رساندند.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

خلاصه خطبه دوم:

حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌دوم نماز جمعه این شهرستان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با تبریک هفته وحدت اظهار کردند: باید قدردان هفته وحدت باشیم و برنامه‌ریزی برای وحدت باید از جانب تک‌تک مسلمانان پیگیری شود.

ایشان با اشاره به اینکه اگر همه مسلمانان به دستورات قرآن و پیامبر اکرم پایبند باشند استکبار هیچ وقت نمی‌تواند آرامش مسلمانان را به هم بزند، افزود: استکبار به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان است و تلاش دارد که مانع وحدت بین مسلمانان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دیدار مردم استان قم با رهبر انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این دیدار بسیار ارزشمند است و متناسب با شرایط زمانی بود.

ابوشهیدین با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب در این دیدار افزود: رهبر انقلاب در این دیدار راهبردهای نظام را به صورت جدی به مسئولان و مردم ارائه دادند و نیاز است سخنان رهبر انقلاب در دیدارها و صحبت‌ها به صورت مداوم تکرار شود.

خطیب جمعه قائمشهر با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف نظام نیاز است که همه مدیران روزانه وصیت‌نامه‌ سیاسی الهی امام راحل و نیز صحبت‌های رهبر انقلاب را مطالعه کنند تا از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی ایران فاصله نگیرند، گفت: با اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب تحریم‌های دشمن بر ضد کشور بی‌اثر می‌شود.

ایشان با اعلام اینکه برخی از سیاسیون منتقد دولت در دوره ریاست جمهوری قبلی، مشکلات کشور را ناشی از خلاء مدیریتی عنوان می‌کردند، خطاب به این منتقدان افزود: در حال حاضر که مدیریت کشور به دست شما قرار دارد برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات را در دستور کار خویش قرار دهید.

آیت الله معلمی در این زمینه ادامه داد: اگر شما توان حل مشکلات کشور را ندارید حداقل از گفته خود عذرخواهی و نسبت به رفع مشکلات کشور اقدام کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکلات موجود کشور قابل حل است و نیاز به اراده دستگاه اجرایی دارد، گفت: مسئولان نسبت به کاهش واردات کالاهایی مانند لوازم آرایشی اقدام کنند تا پول مملکت صرف واردات لوازم آرایشی نشود.

ایشان خواستار ایستادگی مردم و مسئولان در برابر دشمن در زمان مشکلات شد و افزود: اگر دشمن ببیند ما روی پای خود ایستاده‌ایم خودش از صدور قطعنامه بر ضد کشور پشیمان می‌شود.

آیت الله معلمی با اشاره به اظهارنظر مسئولان آمریکایی درباره کشور تصریح کرد: مسئولان این کشور در گفتار و رفتار صداقت ندارند، مشکل آمریکا با ایران در قضیه‌ی هسته‌ای نیست و اگر مسائل هسته‌ای هم حل شود تحریم‌های آمریکا لغو نمی‌شود.

ایشان با اشاره به خیال واهی دشمن درباره نسل سوم انقلاب، خاطرنشان کرد: دشمن خیال می‌کند که نسل سوم انقلاب از آرمان انقلاب اسلامی ایران فاصله گرفته است و این در حالی است که حماسه 9 دی با مشارکت گسترده نسل سوم انقلاب اسلامی رقم خورده است.

خطیب جمعه قائمشهر ادامه داد: مردم ایران در کنار نسل سوم انقلاب سیلی محکمی به صورت دشمنان و کسانی که قصد به چالش کشاندن کشور را داشتند، زدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخنان اخیر خویش به اتحاد و اتفاق ملی نیز اشاره کردند و این دو مهم‌ترین نیاز کشور است.

آیت الله معلمی در پایان با اشاره به اینکه در اجتماعات بزرگ 9 دی مردم اتحاد ملی را به نمایش گذاشتند، گفت: در فتنه 88 دشمن عمود خیمه انقلاب اسلامی را هدف قرار داد ولی اتحاد مردم نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرد.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید