خطبه 1393/10/26

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/10/26

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه بینه پرداختند، ایشان ضمن بیان سخنانی در باب اخلاص در دین، خلوص در دین را به معنای انجام تمام امور دین دانستند و افزودند: اخلاص یعنی تمام اعمال دین را کاملا و به درستی انجام دادند، فرد مخلص تمام اعمال الهی را انجام می دهد و دین را به دلخواه خود انتخاب نمی کند بلکه آنگونه که خداوند سبحان رضایت دارد و امر فرموده است انجام می دهد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در خصوص اهمیت نماز خاطرنشان کردند: نماز تمامش نشانه و آیت الهی است و با استناد به سخنان معصومین (علیه الاسلام) نماز را بهترین وسیله تقرب الله و نیکو ترین حالت و درخواست برای استجابت دعا دانستند.

ایشان در ادامه اهمیت نماز به حالت سجده اشاره داشتند و افزودند: سجده موجب تقرب به سوی خداوند می باشد و زمانی که انسان سجده فراوان و طولانی داشته باشد شیطان به سختی می تواند در او نفوذ نماید و سجده طولانی موجب خشمگین شدن شیطان می گردد و به همین سبب شیطان تلاش می نماید تا انسان را در غفلت قرار دهد و او را از سجده به درگاه خداوند سبحان غافل نماید و دعا در حالت سجده سریع تر در معرض استجابت قرار می گیرد.

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و اظهار کردند: داعش دست پرورده ی آمریکا و غرب است و وظیفه اش هم به جان هم انداختند مسلمانان و ایجاد اختلاف میان آنان و نمایش خشونت طلبی از چهره مسلمانان می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه این اعمال همه از سوی استکبار جهانی است، افزودند: استکبار به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان است و تلاش دارد که مانع وحدت بین مسلمانان شود.

ایشان با اعلام اینکه برخی از سیاسیون منتقد دولت در دوره ریاست جمهوری قبلی، مشکلات کشور را ناشی از خلاء مدیریتی عنوان می‌کردند، خطاب به این منتقدان افزودند: در حال حاضر که مدیریت کشور به دست شما قرار دارد، چرا برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات انجام نمی دهید، حال که مدیریت در دست شماست چرا ضعف هایی را که خود از مدیریت می دانستید رفع نمی کنید.

آیت الله معلمی در این زمینه ادامه داد: دولت مشکل را از مدیریت قبلی می دانست ولی حال که خود مدیریت را در دست گرفته همچنان مشکلات باقی است ، سپس باز شدن گره مشکلات را انجام مذاکره اعلام کرد ولی الآن مدتهاست که از مذاکرات می گذرد ولی مشکلی حل نشده، چرا که آمریکا غیر قابل اعتماد است و مذاکره ی با او فایده ای ندارد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند من به مذاکرات خوش بین نیستم. دشمن می خواهد با تحریم و فشار ما را به زانو در آورد و تسلیم خود نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مشکلات موجود کشور قابل حل است و تحریم ها را می توان شکست داد، افزودند: مسئولان باید قناعت و صرفه جویی در پیش بگیرند و همچنین از تولیدات داخل حمایت بعمل آورند و نسبت به کاهش واردات کالاهای غیر ضروری اقدام کنند تا پول مملکت صرف واردات کالاهای غیر ضروری نشود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حادثه اخیر در مجلس افزودند: مجلس مظهر وحدت و قدرت ملت است، آزادی بیان در چهارچوب قانون می باشد و نباید به بهانه آزادی بیان حرفی زده شود که موجب رنجش خاطر مومنین گردد.

آیت الله معلمی در این زمینه ادامه داد: حصر سران فتنه براساس نظر شورای عالی امنیت ملی بود و یک امر قانونی است، چرا برخی ها وحدت را می شکنند و در مقابل نظر رهبری و نظام مخالفت می کنند در حالی که کاملا آگاه به این نظرات هستند؟!

خطیب جمعه قائمشهر در پایان با استناد به بیانات امیرالمومنین (علیه السلام) در خصوص خوارج، خاطرنشان کردند: برخی ها عبادات فراوان، نماز های طولانی و روزه های زیاد آنان را مغرور می کند یا برخی ها به دلیل داشتن عقبه خوب همچون پدری نام آشنا و شهید دچار غرور می شوند و بجای آنکه به خاطر داشتند چنین جایگاهی حمد و سپاس خداوند سبحان را بجا آورند دچار غرور می شوند و در مقابل حق نمایان مخالفت و از باطل نمایان حمایت می نمایند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید