خطبه 1393/11/3

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/11/3

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه بینه پرداختند، ایشان با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره افزودند: انجام دستورات قرآن و عمل به قرآن کریم موجب سعادت انسان و انکار آیات الهی و سرپیچی از فرامین الهی و عدم توجه به قرآن موجب ذلت و خواری انسان می گردد.

آیت الله معلمی ضمن تفسیر آیاتی از قرآن خاطرنشان کردند: آیات الهی همانند نوری است که انسان را به سعادت سوق می دهد و موجب تقویت حس روحانی و عبودیت می گردد و موجب هدایت جامعه در مسیر الهی می شود.

ایشان ادامه دادند: تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

خلاصه خطبه دوم:

حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌دوم نماز جمعه این شهرستان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، تقوا الهی را مراقبت از خویش در ترک گناه و مراقبت از خود برای پایبندی و ملتزم ماندن در انجام واجبات الهی دانستند و ادامه دادند: همت و مراقبت می خواهد تا انسان از گناه محفوظ بماند.

ایشان همچنین غفلت را موجب به گناه افتادن و اسیر شدن انسان در ورطه گناه دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با فرارسیدن ماه بهمن و اشاره به بهمن 57 این را یک معجزه و پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق وعده الهی و استقامت امام و امت دانستند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر با اشاره به حوادث بهمن 57 اشاراتی داشتند و افزودند: در پاریس و اصحاب پرواز انقلاب و یاران امام از تمام قشر بودند.

ایشان با تاکید براینکه مایل به نام بردن شخصی نیستند فرمودند: در صحنه انقلاب همه شخصیت ها بودند، از مومن مخلص و فداییان امام تا سلطنت طلب ها همه بودند، البته توده عظیم و پیکره اصلی انقلابیون مومنین مخلص بودند ولی بعضی ها به دلیل اینکه عقب نمانند و با مقاصد گوناگون و سهم خواهی از انقلاب وارد اصحاب امام و انقلاب شدند ولی بحمدالله و عنایت اهل بیت مرحله به مرحله امواجی پدید آمد تا این خس و خاشاک را از صحنه زدوده است.

ابوشهیدین آیت الله معلمی با اشاره سالروز حماسه آمل این حماسه و افتخار را، افتخار ملت دانستند و ضمن قدر داشتن، در خصوص فداکاری ها و ایثار مردم در حماسه آمل توضیحاتی داشتند.

آیت الله معلمی با اشاره به اجلاس موسسن و مدیران حوزه علمیه خواهران داشتند و افزودند: در کل کشور 413 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که بحمدالله یک حوزه خواهران در قائمشهر تاسیس شده و امسال چهارمین سال تحصیلی خود را می گذارند.

آیت الله معلمی در این زمینه ادامه داد: کسانی که در مدرسه علمیه تربیت می شوند نیروهای خوب در امر آموزش و پرورش و موجب ترقی فرهنگ می باشند و حضور دانش آموختگان حوزه علمیه موجب حفظ جوانان از انحراف می شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حوادث اخیر و توهین به ساحت مقدس خاتم الانبیا فرمودند: اگر مسلمانان هماهنگ بودند قطعا چنین عمل قبیحی از استکبار جهانی سرنمی زد و به سبب تفرقه کشورهای اسلامی و مزدوری برخی روئسای کشورهای مستکبرین چنین عمل زشتی را می کنند.

ایشان در همین راستا خطاب به تیم مذاکره کننده فرمودند: چرا بعد از توهین به ساحت قدسی پیامبرخاتم وارد فرانسه شدند، تیم مذاکره کننده حداقل باید به نشانه اعتراض مذاکره را به تعویق می انداختند.

در پایان امام جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه همین موضوع خاطرنشان داشتند: سزاوار بود سفیر فرانسه را به وزارت امورخارجه احضار می کردیم و اعتراض شدید ملت را به آن ها می رساندند و باید یک کارمحکم صورت می پذیرفت.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید