خطبه1393/11/10

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/11/10

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه بینه پرداختند، ایشان با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره این چنین برشمردند: انسان را از نفاق دور می کند، بهترین درمان برای از میان برداشتند نفاق، رفع شک به خداوند و بخشش گناهان انسان به غیر از شرک به خدا.

آیت الله معلمی ضمن تفسیر آیاتی از قرآن خاطرنشان کردند: آیات الهی همانند نوری است که انسان را به سعادت سوق می دهد و موجب تقویت حس روحانی و عبودیت می گردد و موجب هدایت جامعه در مسیر الهی می شود.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

ایشان ادامه دادند: تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

ایشان در ادامه به اهمیت نماز و حالت سجده اشاره داشتند و افزودند: سجده موجب تقرب به سوی خداوند می باشد و زمانی که انسان سجده فراوان و طولانی داشته باشد شیطان به سختی می تواند در او نفوذ نماید و سجده طولانی موجب خشمگین شدن شیطان می گردد و به همین سبب شیطان تلاش می نماید تا انسان را در غفلت قرار دهد و او را از سجده به درگاه خداوند سبحان غافل نماید و دعا در حالت سجده سریع تر در معرض استجابت قرار می گیرد.

حضرت آیت الله معلمی در پایان خطبه نخست به سالروز وفات حضرت معصومه (سلام الله علیه) اشاراتی داشتند و در خصوص این اتفاق توضیحاتی ایراد فرمودند، و با استناد به سخن حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: خداوند را حرمی است مکه، رسول خدا را حرمی است مدینه، علی بن ابی طالب را حرمی است مسجدکوفه، و ما اهل بیت را حرمی است در قم.

ایشان در همین راستا مومنین را به حمد و سپاس خداوند بابت وجود این نعمت با عظمت و قدر داشتن این حرم باارزش توصیه نمودند.

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١﴾

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢﴾

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾

 خلاصه خطبه دوم:

 

 نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و اظهار کردند: داعش دست پرورده ی آمریکا و غرب است و وظیفه اش هم به جان هم انداختند مسلمانان و ایجاد اختلاف میان آنان و نمایش خشونت طلبی از چهره مسلمانان می باشد.

 

ایشان با اشاره به اینکه این اعمال همه از سوی استکبار جهانی است، افزودند: استکبار به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان است و تلاش دارد که مانع وحدت بین مسلمانان شود.

 

خطیب جمعه قائمشهر با اشاره در آستانه قرار گرفتن دهه فجر و استناد به سخنان امام راحل فرمودند: انقلاب درونی ملت یک معجزه بود، یعنی قبل از انقلاب سیاسی و سقوط نظام شاهنشاهی ملت از درون منقلب شدند.

 

ایشان در همین راستا با اشاره سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: بزرگترین خطر گم کردن اهداف و آرمان های نظام اسلامی است، ادامه دادند: اگر آرمان های امام و شهدا را همواره در خاطر داشته باشیم راه را گم نخواهیم کرد و خداوند هم در این صورت یاریمان می کند.

 

عضو خبرگان رهبری یوم الله 22بهمن را پدیده و معجزه ای الهی دانستند و ضمن سفارش به شرکت در مراسم ها و بزرگداشت های دهه فجر، افزودند: این کار بشر نمی توانست باشد وهیچکس احتمال سقوط آن نظام شاهنشاهی را نمی داد.

حضرت آیت الله معلمی در خصوص صدور حکم قضایی برای معاون دولت قبلی تصریح نمودند:صدور حکم ربطی به دولت گذشته ندارد و این اتهام و تخلف برای زمانی است که آن فرد در دیوان محاسبات بوده است.

ایشان در ادامه همین موضوع با اشاره به انجام سریع احکام قضایی خطاب به مسئولان قضایی فرمودند: باید برای جنایات بزرگ و جرائم مدیران و مسئولان دادگاه های ویژه گذاشت تا با سرعت و به دور از فوت وقت حکم صادر شود.

آیت الله معلمی در پایان اشاراتی به نامه مقام معظم رهبری و به جوانان اروپا، این اقدام را حرکتی هوشمندانه دانستند و افزودند: با توجه به حرکت اسلام ستیزی در جهان توسط استکبار این نامه بسیار تاثیرگذار در معادلات جهانی است.

 

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید