خطبه1393/12/8

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/12/8

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه زلزال پرداختند، ایشان با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره این چنین برشمردند: هرکس به خداوند ایمان داشته باشد و تداوم بر قرائت این سوره موجب مصون ماندن از زلزله می گردد و گرفتار صاعقه و طوفان نمی گردد و کسیکه مونس این سوره مبارکه گردد با امر الهی روحش به بهشت می رود.

خطیب جمعه قائمشهر در ادامه با قرائت روایاتی در باب ازدواج خانواده و جوانان را به امر ازدواج توصیه نمودند.

ایشان در راستای همین موضوع متذکر شدند: اطاعت از آداب و رسوم غلط انسان را از اطاعت خداوند سبحان باز می دارد.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

خطبه دوم

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و با بیان اینکه بعضی از نمایندگان در کمیته روابط خارجی سنا، اوباما را مورد اعتراض قرار دادند، اظهار کرد: آن‌ها معتقدند که اختلاف‌های گسترده آمریکا باعث شده تا آن‌ها نتوانند جلوی فعالیت هسته‌ایی ایران را بگیرند.

ایشان افزود: دولت ایران با تیزبینی هوشمندانه موفق شد، فعالیت هسته‌ایی خود را ادامه دهد و جلوی نقشه‌های خبیثانه آمریکا را بگیرد.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه هدف اصلی آن‌ها تحقیر ملت ایران بود، اظهار کرد: هدف اصلی آن‌ها از این اقدامات، تحقیر و متوقف کردن حرکت عظیم ملت ایران و نظام اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی است.

ایشان تصریح کرد: اگر در مساله هسته‌ای نیز همان خواسته‌هایی که آن‌ها دیکته می‌کنند را قبول کنیم، باز هم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد زیرا آن‌ها با اصل انقلاب مخالفند.

آیت‌الله معلمی با تاکید به اینکه افراد مذاکره کننده باید هوشمندانه عمل کنند، تصریح کرد: افراد مذاکره‌کننده نباید در برابر مقاومت‌های آمریکا ساکت بنشینند چرا که آن‌ها باید بدانند ملت ایران قرص و محکم ایستاده است.

آیت‌الله معلمی در بخش دیگر سخنانش به نقش نهادهای تربیتی اشاره کرد و گفت: نسل جوان در معرض بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی قرار دارد و باید به نیازهای نسل جوان به دقت توجه شود.

ایشان افزود:به همین منظور خانواده‌ها و مسولین، در فضای تربیتی موظف هستند تا جوانان را تعلیم دهند و مسئولان این استعدادها را شناسایی کرده و به شکوفایی برسانند.

خطیب نماز جمعه قائم‌شهر با اشاره به رنج و مرارت‌های حضرت زهرا(س) پس از وفات حضرت محمد(ص)، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) پرچم مظلومیت را برافراشت و پس از وفات پیامبر(ص) صدای حق‌گویی و حق‌پویی او برای احقاق حق امامت و حکومت امام علی(ع) لحظه‌ای خاموش نشد، بنابراین از شما مومنان می‌خواهم حرمت این روزها را نگه دارید.

ایشان با اشاره به فرا رسیدن ایام جشن نیکوکاری، خواستار مشارکت جدی مردم در این جشن شد و گفت: می‌خواهیم در آستانه عید نوروز، با همیاری یکدیگر، گام مهمی در راستای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان برداریم و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتر مومنان داریم.

آیت‌الله معلمی در پایان سخنانش به مراسم تشییع پیکر مادر شهیدان کشوری که ساعت 10 صبح شنبه در کیاکلا برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: ضمن عرض تسلیت، از همه مومنان می‌خواهیم برای تکریم راه و رشادت شهدا، در این مراسم شرکت کنند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید