خطبه 1393/12/15

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/12/15

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر آیاتی از سوره مبارکه زلزال پرداختند، ایشان با تکیه بر روایات و احادیث پاداش انس گرفتن و تلاوت این سوره این چنین برشمردند: انسان را از نفاق دور می کند، بهترین درمان برای از میان برداشتند نفاق، رفع شک به خداوند و بخشش گناهان انسان به غیر از شرک به خدا.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در اهمیت تقوا و پرهیزکاری، تقوا را دژ محکمی در مقابل ابلیس دانستند و با استناد به سخن حضرت آمام باقر(علیه السلام) فرمودند: هرکسی بیهوده خود را از ما نداند، کسانی از ما هستند که تقوای الهی پیشه کنند.

ایشان ادامه دادند: تقوا یعنی ملاحضه و در نظرداشتند خداوند در تمام شئونات زندگی و هرکس خداوند سبحان یار او باشد عزیز می کردد و در هدفش پیروز می باشد.

 

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند: همه ميخواهيم رو به کمال حرکت کنیم همه ميخواهيم ذلت و نکبت نداشته باشيم حال که ميخواهيم بايد بينديشيم چگونه بايد عمل کنيم. خدايا ميخواهيم تورا بندگي پيشه کنيم، ميخواهيم مسيري را که براي تعالي و رشد انسان لحاظ کردي آن مسير را بشناسيم و به پيماييم، خدايا در اين عرصه همه مارا ياري بفرما!

ابوشهیدین آیت الله معلمی در پایان خطبه نخست با اشاره به قرارگرفتن در آستانه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ذکر فضایل این حضرت پرداختند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌دوم نماز جمعه این شهرستان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با تبریک هفته وحدت اظهار کردند: اگر همه مسلمانان به دستورات قرآن و پیامبر اکرم پایبند باشند استکبار هیچ وقت نمی‌تواند آرامش مسلمانان را به هم بزند، افزود: استکبار به دنبال ایجاد اختلاف مذهبی بین مسلمانان است و تلاش دارد که مانع وحدت بین مسلمانان شود.

خطیب جمعه قائمشهر با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف نظام نیاز است که همه مدیران روزانه وصیت‌نامه‌ سیاسی الهی امام راحل و نیز صحبت‌های رهبر انقلاب را مطالعه کنند تا از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی ایران فاصله نگیرند، گفت: با اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب تحریم‌های دشمن بر ضد کشور بی‌اثر می‌شود.

ایشان در همین راستا با اشاره سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: بزرگترین خطر گم کردن اهداف و آرمان های نظام اسلامی است، ادامه دادند: اگر آرمان های امام و شهدا را همواره در خاطر داشته باشیم راه را گم نخواهیم کرد و خداوند هم در این صورت یاریمان می کند.

ایشان خواستار ایستادگی مردم و مسئولان در برابر دشمن در زمان مشکلات شد و افزود: اگر دشمن ببیند ما روی پای خود ایستاده‌ایم خودش از صدور قطعنامه بر ضد کشور پشیمان می‌شود.

خطیب جمعه قائم‌شهر تاکید کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مانند کوه استوار در برابر دشمنان ایستادگی کردند و الحمدلله پیام راهبردی امام راحل توسط مقام معظم رهبری به خوبی در حال پیگیری و اجراست.

ایشان امام راحل را محور حرکت ملت با ایمان و متحد ایران اسلامی عنوان کردند و افزودند: هدف امام خمینی(ره)، رضای خداوند، اعتلای دین و فراهم کردن زمینه تحقق احکام نورانی اسلام و معارف اهل بیت(ع) بود که با حرکت انقلابی مردم شاهد پیروزی این انقلاب هستیم.

خطیب نماز جمعه قائم‌شهر با اشاره به رنج و مرارت‌های حضرت زهرا(س) پس از وفات حضرت محمد(ص)، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) پرچم مظلومیت را برافراشت و پس از وفات پیامبر(ص) صدای حق‌گویی و حق‌پویی او برای احقاق حق امامت و حکومت امام علی(ع) لحظه‌ای خاموش نشد، بنابراین از شما مومنان می‌خواهم حرمت این روزها را نگه دارید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید