خطبه 1394/6/27

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/6/27

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، افزودند هفته دفاع مقدس فرصتی است برای بازخوانی ، اندیشیدن به شرایط سخت ، تحمیلی از عرصه آن شرایط سخت خاطره شیرینی از محل ابتلا و گرفتاری هاست،خداوند بندگان خود را آزمایش می کند و درود به آن مردم عصر که ندای امام را جانانه و قهرمانانه لبیک گفتند و دشمن را از دست یابی به اهدافش دور نگه داشته است . در حال حاضر نیز استکبار جهانی به بعضی از خواسته هایش رسیده اما در آن زمان به هیچ یک از خواسته های خود نرسیده بود که این یک برگ زرینی در تقویم انقلاب اسلامی است.

در ادامه حضرت آیت اله معلمی افزودند باید همواره هوشیار باشیم و ذکر بگوییم که بهترین ذکر یا علی است که این ذکر به معنی با ولایت بودن است در زمان دفاع مقدس امام بود که رزمندگان را به آرامش دعوت می کرد همین رهبری و هدایت بود که مردم از جان خود می گذشتند .

 

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 خلاصه خطبه دوم:

آیت‌الله علی معلمی  در خطبه‌ی دوم نماز جمعه قائم‌شهر ضمن دعوت به تقوای الهی با بیان اینکه شیعه امیرالمومنین بودن مقتضیاتی دارد و یکی از آنها این است که اگر در جامعه‌ای معاویه‌صفتی پیدا شد، باید با او مقابله کنیم، فرمودند: جنگ امیرالمومنین با معاویه، حجتی است برای ما در مبارزه همیشگی با حکومت‌های ظالم؛ این خصلت اهل ایمان است.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به جنایات و توطئه های آمریکا افزودند: چقدر بی‌حیا هستند آمریکایی‌ها، برخی از قلم به‌دست های داخلی که می‌خواهند چهره آمریکا را بزک کنند، که اگر با آمریکا بسازیم مشکلات‌مان رفع می‌شود.

 نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه مذاکره با سازش فرق دارد که یک جریان بسیار اندک در داخل کشور آن را تعقیب می‌کند، بیان اکرد: الحمدلله عامه مردم خباثت ذاتی آمریکا را درک و لمس کرده و شناختند، و این حضور نشان فهم و درک بالای ملت شریف است.

آیت الله معلمی خاطرنشان کردند: منافقین در کشورهای غربی، اروپایی و آمریکا نه‌تنها راحت زندگی می‌کنند بلکه با مسئولان آنها ملاقات می‌کنند، برای آنها جلسات سخنرانی می‌گذارند و آنها راجع به حقوق بشر آمریکایی در ایران دارند حرف می‌زنند.

ایشان ادامه دادند: باید دقت کنیم وقتی شرایط دشمن ما این و ماهیت خبیث دشمن این است، حالا ما چه‌طوری می‌توانیم به این دشمن اعتماد کنیم.

 امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به سخنان مقام معظم  رهبری درباره اعتماد نداشتن به آژانش، تصریح کرد: آنها به سرعت آمانو را فرستادند به ایران تا بیاید اعتماد جلب کند، آمانو در ایران می‌گوید فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است ولی پشت سر می‌گوید ما نمی‌توانیم آینده را تضمین کنیم.

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: مومن باید همواره در خوف و رجا باشد یعنی هم امیدوار باشیم به آینده مذاکره و اعتماد داشته باشیم به تیم مذاکره‌کننده و هم ترس و نگرانی داشته باشیم، پس اگر کسی هشدار می‌دهد او را محکومش نکنیم، این هشدار برای این است که تیم مذاکره‌کننده مراقب باشد و سرش کلاه نرود، فرد هشداردهنده را نباید تخطئه کنیم و نه باید تیم مذاکره‌کننده را تضعیف کنیم.

 آیت الله معلمی به هدف دشمن از بازدید از مراکز نظامی کشور گفت: آنها نمی‌خواهند ببینند که در تأسیسات نظامی ما تاسیسات هسته‌ای است یا نه بلکه آنها دنبال این هستند که بفهمند توان نظامی و دفاعی ما چقدر است و الان هم به این علت می‌ترسند زیرا نمی‌دانند توان نامی و دفاعی ما چقدر است لذا از برخورد نظامی با ما سخت در هراسند که باید این هراس دشمن از ما همیشه ماندگار باشد.

همچنین حضرت آیت الله معلمی در آخر به دولت متذکر شدند از جوانان انقلابی حمایت کنند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

  وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید