خطبه 1394/7/3

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/7/3

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 حضرت آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان قائم شهر اظهار داشتند: زمانی که جرثقیل بر روی حجاج افتاد آل‌سعود بهانه‌های بسیاری آورد اما کشته شدن تعداد بسیاری از حجاج در اثر ازدحام جمعیت گناهی نابخشودنی است.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه در فاجعه دیروز منا یک هزار و 300 نفر از حجاج جان خود را در اثر ازدحام جمعیت از دست داده‌اند، بیان کرد: این واقعه باعث شد بیش از 2 هزار نفر مجروح شوند که در میان کشته‌شدگان ایرانی تعداد زیادی از مازندران بوده‌اند.

ایشان ادامه داد: براساس آمارها تعداد کشته‌شدگان حجاج مازندرانی واقعه دیروز در منا، بیشتر از شهرستان قائم‌شهر است که امیدواریم آمار کشته‌شدگان افزایش پیدا نکند.

آیت الله ‌معلمی با اشاره به اینکه تشکیلات سعودی برای برقراری نظم با خشونت برخورد می‌کنند، تصریح کرد: با تدابیر لازم می‌توان برقراری نظم را ایجاد کرد اما آل‌سعود با برخورد‌های پلید و خفقان به دنبال ایجاد نظم هستند.

ابوشهیدین با تاکید بر اینکه در سال گذشته 20 میلیون نفر در شب اربعین در کربلا تجمع کردند اما هرگز اتفاقی به وجود نیامد، خاطرنشان کرد: خاندان آل‌سعود در مدیریت حجاج در مکه و مدینه بی‌کفایت هستند زیرا در اثر ازدحام جمعیت تعداد بسیاری از حجاج کشورهای اسلامی جان خود را از دست داده اند.

نماینده مردم شریف استان مازندران در خبرگان رهبری یادآور شد: برای گذر شاهزاده عربستان که ناگهان قصد کرد از منا بگذرد راه را بر رفت و آمد حجاج بستند و به دلیل ازدحام جمعیت تعداد بسیاری از حجاج جان خود را از دست داده‌اند.

ایشان با بیان اینکه آل‌سعود برای جان بشر ارزش قائل نیست، بیان کرد: دیروز هواپیماهای آل‌سعود بر سر مردم بی‌گناه یمن بمب‌های آتشین خود را فرود ‌آوردند و جان مردم یمن را گرفتند.

خطیب جمعه قائم شهر: مدیریت مکه و مدینه باید توسط کشورهای اسلامی اداره شود زیرا با توجه به اتفاقات خون‌باری که برای حجاج رخ داد، خاندان پلید آل‌‌سعود کفایت مدیریت مکه و مدینه را ندارند.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به اینکه باید تمامی کشورهای اسلامی به پا خیزند و مدیریت مکه و مدینه را به دست گیرند، ادامه داد: جمعی از کشورهای اسلامی باید با تشکیل اجماع درباره مدیریت مکه و مدینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

ایشان درباره هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ایران در برابر هشت سال دفاع مقدس مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند و در این راستا رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیاری شکل گرفت.

آیت الله معلمی با بیان اینکه در جنگ دفاع مقدس، صدام خیال می‌کرد با کمک آمریکا می‌تواند در مدت چند ساعت ایران را به زانو در آورد، خاطرنشان کرد: ملت ایران با انسجام و ایمان به خدا توانستند در برابر مشکلات ایستادگی کنند و دشمنان خود را به زانو در آورند.

نماینده مردم شریف استان مازندران در خبرگان رهبری در پایان گفت: اکنون نیز کشورهای اسلامی که حجاج خود را از دست داده‌اند می‌توانند با وحدت و انسجام، خاندان آل‌سعود و سلطه آمریکا را از بین ببرند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

   وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

  إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

  إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 صدق الله العلی العظیم.

دیدگاهتان را بنویسید