خطبه 1393/9/28

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1393/9/28

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 خطبه نماز جمعه

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی به قرائت و تفسیر ادامه هفته گذشته پرداختند.

امام جمعه شهرستان قائمشهر در ادامه تفسیر سوره مبارکه قدر به فضیلت شب قدر اشاره داشتند و با استناد به روایت پیامبراکرم(صل علیه و آله) فرمودند: شب قدر از اول بود و تا قیامت هم برقرار است . ایشان در ادامه باتکیه بر سخن حضرت امام صادق (علیه الاسلامد) یادآور شدند: در شب قدر ملائکه زمین را احاطه می کنند.

ابوشهیدین آیت الله معلمی همچنین در خصوص پیروی امت از امامت فرمودند این پیروی دلیل پیروزمندی نظام است و اراده و عزم جمهوری اسلامی ایران در استقامت و استکبار ستیزی به برکت نعمت ولایت می باشد.

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

وَالْعَصْرِ ﴿١

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 خلاصه خطبه دوم:

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و غفلت از یاد خدا و فراموشی مرگ را موجب طغیان دانستند و خاطرنشان کردند اگر همواره در یاد خدا و یاد مرگ باشیم از آلودگی به گناه و معصیت جلوگیری میگردد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره سالروز موشک باران و حمله صدام و حزب بعث به ذزفول، به مدعیان حقوق بشر متذکر شدند: چرا مدعیان توجه ای به کشتار مردمان بی گناه نمی کنند و چرا با این همه ادعا نه تنها در مقابل این ظلم و کشتار ایستادگی نمی کنند بلکه ظلم از سوی خودشان است و خود حامیان ظالمان جهان هستند.

حضرت آیت الله معلمی با اشاره به اجتماع بزرگ عزادارن در روز اربعین این گرهمایی عظیم را نشان بیعت با نظام و رهبری دانستند و این را دلیل وجود روحیه عاشورایی در مردم خواندند.

امام جمعه قائمشهر در ادامه با اشاره فرا رسیدن شب یلدا در خصوص این شب توضیحاتی داشتند و افزودند شب یلدا نشان از موهبت الهی دارد و در خصوص صله رحم خاطرنشان کردند: صله رحم امری نیک و پسندیده است اما باید حرمت این ایام حفظ شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به وفات رحلت رسول اکرم (صل علیه و آله) و شهادت حضرت امام حسن (علیه السلام) ضمن بیاناتی در خصوص این ایام متذکر شدند: در مصیبت اهل بیت تنها نباید جنبه عاطفی آن مورد توجه قرار گیرد بلکه تمام این حوادث درسی است برای بشریت در تمام زمان.

ایشان در پایان در خصوص شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) توسط همسر خود متذکر شدند: زمانی که استکبار و دشمن در خانه ی امام معصوم (علیه السلام) نفوذ می کند پس از این امر متوجه می فهمیم که شیطان همیشه در حال به انحراف کشاندن انسان است و خیلی ها هم بودند که سالها با امام راحل همراه بودند و فریب شیطان خوردند و الآن در مقابل نظام در آمدند یا کسانی که سالها در درون این نظام بودند و اکنون فریب شیطان خوردند و طغیان نمودند.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

صدق الله العلی العظیم

دیدگاهتان را بنویسید