خطبه 1394/1/21

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/1/14

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خطبه اول:

حضرت آیت الله معلمی در آغاز خطبه نخست پس از سلام و تحیات الهی، ضمن تمسک به قرآن کریم و تلاوت و شان نزول سوره مبارکه العادیات، برای همه مومنین آرزوی توفیق نمودند.

ابوشهیدین آیت الله معلمی ادامه دادند: متقین به دوستی هم افتخار خواهند کرد و دوستان دنیوی با معیارهای دنیوی از هم دوری خواهند داشت، لذا شناخت راه خدا و سبک اسلامی و سیره نبوی را در این میان بسیار مهم دانستند.

ایشان در افزودند: قلب های صاف و صادق می توانند تحت تاثیر تربیتی قرآن کریم قرار بگیرند، زیرا قرآن کریم معارفی تربیتی برای انسان دارد.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر یادآور شدند: همه ميخواهيم رو به کمال حرکت کنیم همه ميخواهيم ذلت و نکبت نداشته باشيم حال که ميخواهيم بايد بينديشيم چگونه بايد عمل کنيم. خدايا ميخواهيم تورا بندگي پيشه کنيم، ميخواهيم مسيري را که براي تعالي و رشد انسان لحاظ کردي آن مسير را بشناسيم و به پيماييم، خدايا در اين عرصه همه مارا ياري بفرما!

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 

وَالْعَصْرِ ﴿١

 

إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 

إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 

 

 خلاصه خطبه دوم:

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و یاد خدا را موجب جلوگیری از طغیان و سرکشی و سبب بندگی و تجلی عبودیت در پیشگاه خداوند دانستند و ادامه دادند: همت و مراقبت می خواهد تا انسان از گناه محفوظ بماند.ایشان همچنین غفلت را موجب به گناه افتادن و اسیر شدن انسان در ورطه گناه دانستند.

آیت الله معلمی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مطالبی را در خصوص وجود مقدس بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمودند.

عضوخبرگان رهبری در همین راستا با تکیه بر حدیثی از حضرت امام صادق (علیه السلام) فرمودند: در مقام ستایش خداوند چیزی برتر از تسبیح حضرت فاطمه (سلام الله علیها) وجود ندارد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به حوادث اخیر یمن فرمودند: مصیبت بزرگی را امت اسلام دارد می بینند و جمعی از امت هم این مصیبت را تحمل می کنند.

عضوخبرگان رهبری حمله سعودی ها به یمنی ها را تاسف بار دانستند و افزودند: این تاسف را چگونه امت اسلام تحمل کند که مسلمان بر سر مسلمان آتتش بریزد.

ایشان در همین راستا با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: سران کشورهای اسلامی که در تحت سلطه ی مستعمرین واقع شده اند برای مسلمانان بدبختی به بار بیاورند، سران دولت های اسلامی که توجه به مصالح اسلام ندارند برای مسلمانان بدختی و نکبت به وجود میاورند.

آیت الله معلمی در ادامه همین مطلب، سعودی ها را عامل اجرایی و آلت دست آمریکایی ها و یهودی دانستند.

نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری اشاره ای به مذاکرات هسته ای داشتند و خاطرنشان نمودند: برخی ها با بزرگ جلوه دادن مذاکرات لوزان و برای خاموش کردن و در حاشیه قرار دادن منتقدین، آنان را متهم به تندرو بودن و مخالف بودن می کردند. که رهبری فرمودند سخن منتقدین را بشنوید.

ایشان در سوال از مذاکره کنندگان فرمودند: نتیجه مذاکره چه بود؟!

ایشان خاطرنشان کردند یک فضاسازی قرار بود ایجاد شود که کارها در پشت پرده و در سکوت انجام شود، که با تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری این شفاف سازی صورت گرفت.


عضوخبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ، این سخنان را مدبرانه دانستند و موجب شفاف سازی و ایجاد اعتماد میان مردم دانستند.

ایشان با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری فرمودند: دانش هسته ای و دستاوردهای هسته ای را کوچک نشمارید و صحبت مخالفین را بشنوید.

ایشان مصداق هم دلی هم زبانی را اطاعت از مقام معظم رهبری و حمایت دولت دانستند و خطاب به دولت فرمودند ملت با دولت است و در غم و شادی در کنار اوست.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

 

 

 وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

 

 

إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

 

 

إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

 

 

صدق الله العلی العظیم

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید