خطبه 25/بهمن 1392

 

حضرت آيت الله معلي امام جمعه محترم شهرستان قائمشهر با سلام و صلوات برروح امام راحل و شهداي عظيم الشان خاطرنشان کردند: اگر دنیا رنج دارد باید موجب تقرب به خداوند و ارتقای درجه در پیشگاه ذات اقدس اله باشد، ایشان سوگند در قرآن را از سنت هایی در مطرح نمودن مسائل مهم دانستند و افزودند: وقتی در قرآن سوگند یاد می شود، انسان باید در آن موضوع اندیشه و تامل نماید و توجه نماید که اهمیت آن عنوان چیست که به آن قسم یاد شده است ، در ادامه سخنانی در باب سوره بلد و سوگندهای یادشده در آن سخنانی بیان داشتند.

  امام جمعه شهرستان قائمشهر  به تفسیر بخش هایی از سوره مبارکه بلد (لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ،وَأَنتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ…….) پرداختند، ایشان در فضیلت این سوره با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) فرمودند: هرکس اهل تلاوت و انس با این سوره باشد و در آیه های آن تدبر نماید خدای رحمان این انسان را از عذاب و غضب خودش در قیامت در امان می دارد ، همچنین در روایتی از حضرت امام صادق (ع) فرمودند: هرکس در نمازهای واجب ش این سوره را بخواند در دنیا در شمار نیکوکاران قرار خواهد داشت و در آخرت منزلتی نزد خداوند دارد و از همران انبیا و پیامبران و شهیدان یعنی در زمره صالحین محشور خواهد شد.

     امام جمعه شهرستان قائمشهر با توضیحاتی در خصوص اخلاص در عمل تصریح کردند : هرچه قدر انسان اخلاصش بیشتر شود منزلت او بالا تر می شود و عزت او بیشتر می شود. ایشان همچنین ادامه دادند انجام عملی جهت خودنمایی در زمره کارخدا قرار نمی گیرد، بلکه عملی برای خداست که انسان انگیزه الهی و اعتقاد به انفاق در راه خدا داشته باشد ، نه اینکه برای خودنمایی ، فخر فروشی و کسب جایگاه میان مردم یا حفظ موقیعت اجتماعی خود.

     ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: برای مومن تفاوتی ندارد که از اعمال نیک او با خبرشوند یا نه بلکه مومن عمل را برای رضای خداوند سبحان انجام می دهد و یقین دارد که خداوند از همه چیز با خبر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن یادآور شدند این حضور جدی پیامی بزرگی به همراه داشت و آن این بود که سردمداران استکبار که تهدید به برخورد نظامی می کردند، ملت با این حضور یک پارچه نشان داد که از گزینه ی نظامی نمی هراسند.

آیت الله معلمی در آخر با اشاره به استقامت ملت ایران فرمودند: ایران هنر خود را در جنگ تحمیلی هشت ساله و دفاع مقدس نشان داده است، امروز هم با عزمی راسخ تر از گذشته برای پاسخ گویی به تهاجمات دشمن آماده و ایستاده است.

دیدگاهتان را بنویسید