مراسم رونمایی از کتاب “در بند اروند” ، و تجلیل از آیت الله معلمی ، در مرکز مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار شد + تصاویر

دوشنبه مورخ 29 آبان 1402 ، مراسم رونمایی از کتاب “در بند اروند” ، و تجلیل از آیت الله معلمی ، در مرکز مدیریت اسناد و کتابخانه ملی مازندران برگزار شد.

آیت الله معلمی در این مراسم ، ضمن گرامیداشت آغاز هفته بسیج ، فرمودند: این شجره ی طیبه و مبارکه که با اندیشه امام راحل و با فرمان ایشان تشکیل شد ، زمینه ساز عزت واعتلاء برای امت اسلام شده است.
امام جمعه قائم شهر در ادامه با قرائت آیه شریفه 34 سوره مبارکه لقمان افزودند: ممکن است بعضی برای آینده ی خودشان یک تحرکات و تهیه مقدماتی داشته باشند ، اما چه بسا که آن هدفی که برایش تلاش کرده اند به دستآوردی نرسد. از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد کسی نمیداند ، اما مهم این است که انسان اگر دست به هر کاری میزند بین خود و خدای خود حجتی داشته باشد و اگر مسألتی و خواسته ای دارد ، و برای رسیدن به خواسته اش تلاش میکند ، بنگرد آیا خواسته ی او موجب رضای الهی و خشنودی خدای رحمان خواهد بود یا خیر .
ایشان افزودند: تأکید مؤکّد امام بعد از پیروزی انقلاب این بود که مراقب باشید ، نگذارید اشتباه مشروطیت تکرار شود ، و این فراست و هشیاری امام از امتیازات برجسته ی ایشان بود و در میان امتیازات فراوان امام راحل ، برجسته ترین آنها بصیرت ، هشیاری ، شجاعت ، و استقامت بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: گاهی انسان یک کاری را تعقیب میکند ، ولی وقتی مشکلاتی دارد خسته میشود و رها میکند ، اما خستگی در مکتب امام معنا نداشت.
ایشان افزودند: خدای رحمان را شاکرم که در طول این زمان از 18 سالگی تا به الآن که به 80 رسیده ام ، از همراهی با امام و اندیشه ی نورانی امام راحل پشیمان نیستیم. از خدای رحمان هم مسئلت داریم که ما را در مسیر صراط مستقیم با عنایت خودش ثابت قدم بدارد . انسانی که در معرض لغزش و خطر است و اینگونه نیست که اگر کسی سابقه ی خوبی داشت ، برای همیشه هم همانگونه خوب بماند الزاماً ؛ و چه بسا خوبانی که گرفتار انحراف شدند و چه بسا آدم های گرفتار و منحرف ، ولی در طول زمان راه را یافتند و به طریق سعادت و کمال و عبودیت و بندگی خدا پیوستند.