خطبه1394/6/13

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

چکیده خطبه هاي نمـاز جمعه شهرستان قائمشهر مورخ1394/6/13

توسط حضرت آيـت الله معلمي نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری

و امام جمعه شهرستان قائمشهر

 

خلاصه خــطــبــــه اول:

 

خلاصه خــطــبــــه اول:

 

حضرت آیت الله معلمی نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری در خطبه نخست نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته شهرسان قائمشهر پس از سلام و درود الهی به حربه های شیطان اشاره داشتند و با تکیه برسخنان امام راحل، آمریکا را شیطان بزرگ دانستند و اینان را حامیان اصلی تروریست خواندند و افزودند: ممکن است آمریکا به تروریست ها ضربه هایی هم بزند ولی هدف از این اقدامات و هدف از تشکیل طالبان و داعش جهت درگیری و جنگ در منطقه است که  آمریکا نمی خواهد مسلمین آسوده باشند.

ایشان در همین راستا با اشاره به صحبتهای اخیر مقامات آمریکایی متذکر شدند: آنان میخواهند از الگو شدن ایران به عنوان حکومت دینی موفق جلوگیری نمایند.

خطیب جمعه شهرستان قائمشهر انقلاب اسلامی را سبب انزجار و نفرت مردم منطقه از آمریکا دانستند و فرمودند: ملت مسلمان منطقه هرگز به آمریکای خبیث اجازه نخواهد داد که به این اهداف شوم برسند.

آیت الله معلمی در انتهای خطبه نخست با اشاره به فرمایشات اخیر ولی امرمسلمین خاطرنشان کردند: باید توافق شفاف شود و روشن و واضح توضیح داده شود.

 

 

 

 

 

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

 وَالْعَصْرِ ﴿١

 إِنَّ الإنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿٢

 إِلا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣

 

 

 

 خلاصه خـــطــبـــــه دوم:

نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس مجلس خبرگان رهبری در آغاز خطبه دوم باری دیگر همه مومنین را به تقوای الهی و دوری از گناه دعوت نمودند و با اشاره به شیاطین بیرونی و درونی که هر انسانی را احاطه کرده است، آمریکا را شیطان بیرونی ملت ایران خواند و افزودند: هر کس و هر چیزی که باعث وسوسه انسان شود شیطان است و آمریکا خواهان تغییر روش زندگی ملت ایران به گونه‌ای که خود می‌خواهد، است.

 

ایشان اظهار کردند: آمریکا خواهان جلوگیری استقلال و خودکفایی ایران و تقویت حامیان غرب در کشور برای ایجاد دودستگی و چندصدایی است.

 

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به بیانات ولی امرمسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: آمریکا عنوان تروریست را طبق مقاصد خود استفاده و معنا می‌کند، همچنان که شیعیان و اعضای گروه مقاومت جنوب لبنان را تروریست دانسته و داعش را تروریست نمی‌خواند و آن بدین علت است که داعش ساخته و پرداخته خود آمریکا است.

 

ایشان افزودند: آمریکا گاهی ضربه‌هایی به داعش وارد می‌کند ولی هدفش از تولید داعش و طالبان ایجاد درگیری دائمی بین مسلمانان است نه اینکه با ضربه‌زدن به آن‌ها محوشان کند.

 

آیت الله معلمی انقلاب اسلامی ایران را چراغی دانستند که فضای دل و ذهن ملت منطقه را روشن کرد و آن را مایه‌ رنج آمریکا خواند و با بیان اینکه آمریکا در هر کشور، یک شیوه‌ برای به یغما بردن ثروت آن کشور به کار می‌گیرد، خاطرنشان داشتند: تشدید اختلافات قومی مذهبی در ممالک اسلامی، از هدف آمریکا برای تسلط بر این کشورها است.

 

ابوشهیدین ایجاد چندصدایی را یکی از شگردهای اصلی دشمن برشمرد و افزود: ملت و دولت‌مردان ایران، فرزندان انقلاب و امت امام راحل بوده و براساس وصیت حضرت امام(ره)، از ولایت‌فقیه پشتیبانی می‌کنند تا کشور آسیب نبیند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

   وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾

  إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿۲﴾

  إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

  صدق الله العلی العظیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید